• VV Brielle laat de punten in Vlaardingen. sv Deltasport - VV Brielle 2-1

Het vasthouden van de tweede plaats in de competitie geeft VV Brielle het voordeel dat het twee thuiswedstrijden mag spelen voor de nacompetitie. Met dat gegeven en het feit dat wedstrijden tegen SV Deltasport nooit zomaar even gewonnen worden, begon Brielle sterk aan de wedstrijd in Vlaardingen.

Binnen een paar minuten knalde Jeffrey Duijnstee de 0-1 in de touwen en het publiek ziet een dominant Brielle, dat kansen krijgt om de voorsprong verder uit te bouwen. De snelle voorwaartsen van Deltasport laten zien dat de wedstrijd nog niet gespeeld is, als Brielle de kansen vergeet te benutten. Binnen enkele minuten staat Brielle dan ook met 2-1 achter. Het laatste doelpunt kwam wat gelukkig tot stand. Wat Brielle vervolgens ook probeerde, de bal ging niet meer in het doel van Deltasport en zo moest Brielle een nederlaag incasseren. Frappant was dat ook de nummers drie en vier een nederlaag leden en Brielle dus ook nog gewoon op de tweede plaats staat. Nog één competitiewedstrijd te gaan; kampioen Feyenoord thuis!

De opstelling; Deshney Hoornweg (1), Marvin Godschalk (2), Carlos Ramos (3), Marcel van den Berg (4), Nuno Andrade Varela (5), Gino Stolk (6), Jeffrey Duijnstee (7), Claudio Santos Silva (8), Stevie Soares (9), Alexander van Dommelen (10) en Lonny Mendes Fernandes (11).
    Op de bank namen plaats; Djoemian Sarkam (12), Nelson Costa de Brito (14), Colin Schoors (15), Julian de Geus (16), Luke Corver (17) en Ragip Özrak 21).

Het publiek staat amper langs het veld en ziet dat de doelman van Deltasport de bal precies richting Jeffrey Duijnstee schiet. Jeffrey bedenkt zich geen moment en schiet van ongeveer twintig meter de bal snoeihard in het doel (0-1). Aan de andere kant krijgt Deltasport een kans, als Deshney Hoornweg een lastige bal niet klemvast weet te pakken en een aanvaller de bal voorzet, maar gelukkig gaat het schot hoog over het lege doel. Een oogstrelende actie van Gino Stolk is het volgende wapenfeit van Brielle. Gino gaat behendig langs diverse tegenstanders en langs de doelman. Hij schiet de bal vervolgens iets te zacht in, waardoor een verdediger de bal nog net van de lijn weg kan trappen. De bal, na een keihard schot van Nuno Andrade Varela vliegt langs de kruising.

Deltasport mist eveneens een kans, maar de bal wordt naast het doel geschoten. Hierna is het wel raak, als een aanval snel wordt uitgevoerd en tegendraads wordt ingeschoten (1-1). We staan erbij en kijken ernaar als een speler van Deltasport, met wat geluk, de bal via diverse spelers ontvangt. Hij staat vogelvrij en schiet de 2-1 in het net. Brielle gaat er extra tegenaan. Claudio Santos Silva schiet de bal richting doel en ziet dat deze via een tegenspeler over het doel gaat. Nuno Andrade Varela probeert het opnieuw met een hard schot, deze keer scheert de bal over de lat. Een uitval van Deltasport is bijna fataal en nu is het Marcel van den Berg die de bal op miraculeuze wijze uit het doel weet te houden. Een mooi genomen vrije trap van Alexander van Dommelen spat op de lat uiteen en de bal wordt vervolgens door Stevie Soares net over het doel geschoten.

Na rust begint Lonny Mendes Fernandes met een passeerbeweging in het strafschopgebied van Deltasport. Lonny wordt gestuit, maar blijkbaar is de overtreding niet zwaar genoeg voor een strafschop. Een flitsende aanval van Brielle, waarbij Gino Stolk de bal inschiet na een prima pass van Jeffrey Duijnstee. Helaas weet een verdediger nog net met zijn voet de bal te keren. Een vrije trap van Nuno Andrade Varela gaat net langs de verkeerde kant van de paal.
    Er volgt een opvallende wissel: Stevie Soares wordt gewisseld voor Djoemian Sarkam. Djoemian moet het verdedigingsblok van Deltasport gaan ontregelen. Tot tweemaal toe krijgt Djoemian een kleine kans op de gelijkmaker: de eerste bal schiet hij naast en de tweede kans, doorkopbal van Jeffrey Duijnstee, kopt hij over het doel.

Claudio Santos Silva gaat uitstekend door en komt voor het doel. Helaas maakt hij de keuze om zelf te schieten in plaats van over te spelen naar een medespeler die geheel vrij in het zestienmetergebied stond. Ook Djoemian Sarkam heeft vandaag het geluk niet aan zijn zijde, want opnieuw levert een kansje geen doelpunt op. De laatste mogelijkheid is voor Gino Stolk, maar zijn schot wordt geblokt.

In de tweede helft was Brielle sterker, maar wist het nauwelijks één uitgespeelde kans te creëren. Jammer dat Brielle niet in staat was om vandaag te winnen. Over geluk mogen we niet klagen, per slot van rekening verloor nummer drie Kloetinge en ook nummer vier Heinenoord. De felbegeerde tweede plaats bleef zo behouden voor Brielle.

De boodschap: aanstaande zaterdag winnen van kampioen SC Feyenoord!

Komt allen naar de kraker op zaterdag 26 mei: VV Brielle - SC Feyenoord, aanvang 14.30 uur.