• Aanvang seizoen 2020-2021

• Deze brief heeft de bedoeling om u even bij te praten over de ontwikkelingen op de club de afgelopen weken. Ongetwijfeld heeft u in de krant gelezen dat de club in gesprek is geweest met de gemeente over de continue uitbraak van legionella in onze kleedkamers. Uiteindelijk is besloten om alle waterleidingen te vervangen. Een grote klus waar momenteel hard aan wordt gewerkt. Men streeft er nog steeds naar om voor het weekend van 29 augustus klaar te zijn. Tot het moment van oplevering van de werkzaamheden beschouwt de gemeente ons clubgebouw als bouwplaats en kunnen we geen gebruik maken van kleedkamers of de kantine. Uit voorzorg is er vandaag een bericht gestuurd aan de KNVB om zoveel mogelijk bekerwedstrijden uit te spelen in dat weekend, om nog enige rek te hebben.

• Op 15 maart 2020 is er lekkage ontstaan aan de boiler die opgesteld staat op de zolderverdieping. Dit had tot gevolg dat het water vanaf de zolder naar de keuken, de administratieruimte, de gang op de bovenverdieping en lift via de trap naar de begane grond kon stromen. Aangezien er op dat moment niemand op de vereniging was, is dit pas laat opgemerkt. Pas nadat het alarm afging van de alarminstallatie. Ook deze schade is inmiddels grotendeels gerepareerd, maar er is nog zeker hier en daar restschade te zien die nog verholpen moet worden.

• Op 8 augustus zijn er vijf wedstrijden van onze jeugd op het complex. Dit zal improviseren worden, want gezien bovenstaande zaken zullen er geen kleedkamers beschikbaar zijn. Excelsior is geïnformeerd, maar wilde toch graag langskomen. Er zullen wat kramen staan op het plein voor het gebouw voor een hapje en een drankje. Aansluitend spelen het eerste en tweede tegen streekgenoot OVV. We hopen op mooi weer, zodat we er een leuke dag van kunnen maken.

• Dit zijn tevens de enige oefenwedstrijden die thuis worden gespeeld. We blijven zoveel mogelijk dicht, omdat we eigenlijk geen verenigingen willen ontvangen, zolang we totaal geen faciliteiten hebben.

• Om voor bovenstaande wedstrijden nog enigszins voorbereid voor de dag te komen, beginnen de selectieteams in de week voorafgaand aan deze dag met de voorbereiding. Zij doen dit op de dinsdag en donderdag, zodat de woensdag vrij blijft voor de overige teams die zin hebben om een balletje te trappen. Graag aanmelden via Edwin Wingelaar voor deze woensdagen, zodat we enig zicht hebben op wie er komen.

• Vanaf maandag 17 augustus willen we dan eenieder de gelegenheid geven om volgens het normale trainingsschema te komen trainen. Het schema kunt u hier bekijken. Ieder elftal heeft een tijd en een locatie en laten we proberen om ons daar zoveel mogelijk aan te houden. Reacties hierop kunnen richting het mailadres van de wedstrijdsecretaris. wedstrijdsecretarisvvbrielle@outlook.com

• Als het seizoen begint, dan gaan we het complex zo goed mogelijk COVID-proof maken. Er komen looprichtingen, waarbij we zo veel mogelijk eenrichtingsverkeer creëren. We zullen u hierover informeren.

• Door alle COVID-perikelen is ook de nieuwe kleding wat vertraagd. U heeft al wel de nieuwe outfits op de site kunnen bewonderen, maar de eerste bekerwedstrijden gaan we zeker niet halen. Over uitgifte van teamtassen wordt u in de komende weken geïnformeerd. In de loop van het seizoen zullen we dan een moment bepalen wanneer er gewisseld wordt van Macron naar Quick.

• U ziet: er is genoeg te melden, maar ook nog veel onzeker. Vast staat wel dat er achter de schermen hard gewerkt wordt om er weer een mooi seizoen van te maken.

Een woord van dank is zeker op zijn plaats aan degenen die tijdens deze Covid-periode gewoon hun werkzaamheden op het complex hebben voortgezet.