• Brielle 2 speelt tweede bekerwedstrijd gelijk

Na de mooie eerste overwinning om het echie volgde een inmiddels traditionele bekerclash tegen MVV’27 2 uit. Ja, traditioneel omdat we er de klok op gelijk kunnen zetten dat we deze tegenstander loten in de bekervoorrondes. Waarom het predicaat “Clash” vraagt u zich misschien af? Nou, dat zal ik u vertellen. MVV ’27 is niet de prettigste tegenstander om tegen te komen. Een ploeg die er niet vies van is om de gehele wedstrijd de mouwen op te stropen en er een echte wedstrijd van te maken. Strijd en 300% inzet is ieder jaar weer het motto! En zo stond onze mannen een zware opgave te wachten.

Veel bekende gezichten bij de tegenstander en de volgende opstelling bij VV Brielle 2. Vincent na zijn uitstekende wedstrijd tegen Excelsior Maassluis onder de lat. Verdediging: Mick, Justin (wederom over vanuit de A-selectie), Kevin en Jiandro. Middenveld: Tim, Luuk en Fabian, Aanval : Gavin, Everon en Guylain. Wissels: Julian, Alain, Adnane, Jianno, Najib, Mateo en Jelle.

Vanaf de aftrap is er eigenlijk hetzelfde spelbeeld als de week ervoor. Brielle probeerde op te bouwen van achteruit en het speelde tegen een tegenstander die achterover leunend loerde op de tegenstoot. Net als de week ervoor was het elkaar aftasten en ontspon er zich pas een gevecht nadat MVV uit de schulp kroop. Veelvuldig leunend op een lastige goed geplaatste lange bal die werd geprobeerd op de rand van het strafschopgebied te leggen en dan maar op hoop van zegen dat die bal goed zou vallen. Gevecht, jazeker. Waar Melvin al voor had gewaarschuwd, gebeurde ook. MVV schuwt het duel niet, en daar moest op geanticipeerd worden. Dat ging gaandeweg gedurende de eerste helft beter.

Terwijl de spelers Voetballed de harde duels ontweken, werden er een paar goede aanvallen op de mat gelegd. Uiteindelijk was er een mooie dieptepass van Justin op Guylain, die de bal laag voor gaf. De bal bleef hangen en vanuit een rommelige kluts scoorde Gavin de verdiende 0-1. Nog twee mooie uitbraken werden niet beloond en juist het tegenovergestelde gebeurde. Een overtreding op het middenveld, een vrije trap tegen, bal blijft hangen in het strafschopgebied en een nette afronding van MVV. 1-1 ruststand.

Een goed spelend Brielle na de rust, maar toch kreeg het de deksel op de neus. De eerste echt serieus goede aanval van MVV werd direct omgezet in de 2-1. En dan weet je dat je aan de bak moet. Geduld was dan ook het sleutelwoord van de coach, blijven voetballen! Dit werd ook gedaan. Er werd geprobeerd te blijven voetballen, veerkracht werd getoond en onze mannen scoorden vrij snel de 2-2, echter het doelpunt van Guylain viel gelijk met een overtreding en de scheids floot nagenoeg gelijktijdig met het doelpunt voor een penalty. Daar Fabian al gewisseld was, ontfermde Justin zich over de bal en schoot de verdiende 2-2 binnen.

Gedurende de tweede helft werd er wederom flink gewisseld door Melvin. Julian kwam voor Luuk, Jianno voor Gavin, Jelle voor Fabian, Mateo voor Guylain, en Alain voor Jiandro. Sterke invalbeurten die de keuzes voor de coach niet makkelijker maken, maar wel zorgen voor luxe.

Ondanks het gelijkspel, en zeker ook de ingezette ontwikkeling in de groep vanaf de eerste trainingen tot nu, maakt dat we zien dat de groep steeds hechter en sterker wordt. Aankomend weekend is de laatste bekerwedstrijd tegen Nieuwenhoorn uit.