• Brielle begint de competitie met een 1-1 gelijkspel bij Heerjansdam

De resultaten van VV Brielle in de bekerpoule waren goed. Met 7 punten uit 3 wedstrijden eindigde Brielle als eerste. Nu over naar de competitie. Uit tegen VV Heerjansdam op het zonnige complex De Molenwei van Heerjansdam. De onderlinge confrontatie van vorig seizoen eindigde, net voor de coronastop, in een gelijkspel (2-2). Heerjansdam speelt thuis op gras en is een geduchte tegenstander, die zich op enkele posities heeft weten te versterken.

Opvallend is misschien de opstelling die trainer Zwaan van VV Brielle uit de hoge hoed toverde. Hij had een basisplaats ingeruimd voor de lange tijd geblesseerde Candido Araujo da Conceicäo en begon met Luuk Kraaijeveld in de punt van de aanval. Opstelling: Nigel Keehnen, Marvin Godschalk, Marcel van den Berg, Dimitri Poortvliet, Candido Araujo da Conceicäo, Anthony Piqué, Jordy Braber, Lex van Dommelen, Zepp Jacobs, Luuk Kraaijeveld en Kevin van la Parra. Op de reservebank namen Rowan Barendrecht, Luke Corver, Vincent Eielts, Adam el Fazazi, Bob Legierse en Jesse van der Reiden plaats.

Niet inzetbaar: Joël Barreto, Dean Bos, Guylain Gillet, Ryan Griffiths, Mitchell Lieshout en Justin Tromp.

Brielle begint goed aan de wedstrijd en drukt Heerjansdam terug op eigen helft, toch is de eerste kans voor Heerjansdam. Doelman Nigel Keehnen tikt de bal bekwaam over de lat. Na een vlot lopende aanval van Brielle bedient Luuk Kraaijeveld Kevin van la Parra. Kevin is er langs, maar vindt vervolgens doelman Roos van Heerjansdam op zijn weg. Luuk Kraaijeveld mikt te hoog en de bal gaat ruim over het doel. Opnieuw is het Brielle dat een mogelijkheid creëert. Zepp Jacobs schiet de bal echter via een verdediger naast het doel. Nigel Keehnen is op tijd uit zijn doel als bij een snelle uitval een Heerjansdammer dreigt door te breken. Een voorzet vanaf de linkerflank, waar wij te laat zijn om de voorzet eruit te halen, gaat over de kruin van een speler van Heerjansdam maar ook over die van een Brielse verdediger. De alerte Mathijn Valster van de thuisploeg jaagt de bal vervolgens in één keer in het doel (1-0). Brielle is het even kwijt en is meer met praten bezig dan voetballen. Jordy Braber en Dimitri Poortvliet blijven gelukkig wel bij de les en voorkomen een mogelijk tweede treffer van Heerjansdam. Brielle probeert het wel, maar er lukt weinig en het gaat met een 1-0 achterstand rusten.

In de tweede helft komt Adam el Fazazi voor de niet honderd procent fitte Zepp Jacobs. Brielle zet aan en Heerjansdam laat zich (gedwongen?) inzakken. Een vrije trap van Lex van Dommelen heeft net te veel vaart om deze door iemand in te laten koppen en gaat vervolgens naast. Na een slimme bal van Luuk Kraaijeveld gaat Kevin van la Parra er pijlsnel vandoor, maar hij krijgt opnieuw de bal niet langs de doelman, die vervolgens de bal niet lekker verwerkt, maar waarvan Brielle ook niet weet te profiteren.

Brielle voetbalt op de helft van Heerjansdam, maar dat houdt ook risico’s in. Bij een snelle uitval en een licht duwtje van een speler van Brielle besluit de scheidsrechter een strafschop te geven aan de thuisclub. Gelukkig pakt Nigel Keehnen de ingeschoten bal en blijft Brielle nog in de wedstrijd. Bob Legierse komt Candido Araujo da Conceicäo vervangen. Bij een volgende uitval van Heerjansdam lobt een speler de bal op de lat over de uitgelopen Nigel Keehnen en opnieuw komt Brielle hier goed weg. Nigel pakt vervolgens nog een hard ingeschoten bal en daarna is het weer Brielle dat rondom het vijandelijke strafschopgebied speelt.

Een passeeractie van Adam el Fazazi geeft hem voldoende ruimte om de bal scherp voor te geven. Helaas wist geen Brielle-speler zijn schoen tegen bal te zetten en gaat de bal voor het doel langs. Lex van Dommelens schot wordt geblokt en deze schiet daarna de bal via de vingertoppen van doelman Roos over. Goede kans! Brielle komt steeds dichterbij het doel van Heerjansdam, maar krijgt nauwelijks goed uitgespeelde kansen. Het centrale verdedigingsblok van Heerjansdam houdt prima stand. Luke Corver komt voor Marvin Godschalk en dat houdt in dat trainer Zwaan nog wat meer risico gaat nemen. Een voorzet van Adam el Fazazi komt bij Kevin van la Parra die de bal iets te zacht inschiet, waardoor Heerjansdam de bal nog van de doellijn weet te trappen.

Luuk Kraaijeveld speelt de bal goed door naar Jordy Braber die Adam el Fazazi op zijn beurt aan het werk zet. De goed ingevallen Adam gaat er weer eens langs, trekt naar binnen en schiet de bal langs de doelman (1-1). Opluchting bij Brielle, dat in de resterende tijd nog een tweede treffer probeert te maken. Rowan Barendrecht komt voor Kevin van la Parra binnen de lijnen en met veel energie probeert Brielle de hechte defensie van Heerjansdam te ontregelen. Helaas bleef het bij proberen, want er werd niet meer gescoord in deze wedstrijd.

Ongetwijfeld zal trainer Jonk van Heerjansdam teleurgesteld zijn dat zijn ploeg de voorsprong niet heeft uitgebouwd. Brielle-trainer Zwaan zal echter tevreden zijn met het punt tegen Heerjansdam, maar over het vertoonde spel, dat met name in de eerste helft te kort schoot, van zijn Brielle allerminst.

Aanstaande zaterdag speelt VV Brielle 1 de eerste thuiswedstrijd voor de competitie tegen BVCB 1. De wedstrijd begint om 14.30 uur. We hopen weer vele toeschouwers te verwelkomen op het Geuzenpark.
    VV Brielle 2 verloor thuis van SHO en dat was toch een tegenvaller. Na 0-3 werd het uiteindelijk nog 2-3. Brielle 2 speelt aanstaande zaterdag uit om 12.30 uur tegen Spirit 2.