• Brielle slikt pijnlijke 4-2 nederlaag tegen SHO

In oktober 2021 speelde VV Brielle thuis tegen VV SHO. Na een 3-0 voorsprong werd een gigantische kans op de 4-0 gemist en in het hectische laatste deel van de wedstrijd kwam SHO terug tot 3-3. Een uiterst bitter einde van deze ogenschijnlijk gemakkelijke wedstrijd.

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen SHO op het programma en Brielle moest voor drie punten gaan in Oud-Beijerland om aansluiting te houden met de andere ploegen die net boven Brielle in de klassering staan. Voorgaande seizoenen bedoelde je daarmee de ploegen in het linkerrijtje en nu hebben we het over de onderste plaatsen in het rechterrijtje.

Opstelling VV Brielle: Nigel Keehnen, Joël Barreto, Marvin Godschalk, Dimitri Poortvliet, Bob Legierse, Anthony Piqué, Jordy Braber, Luke Corver, Zepp Jacobs, Lex van Dommelen en Dean Bos. Op de reservebank namen Adam el Fazazi, Guylain Gillet, Kevin van Heemst, Mitchell Lieshout en Jesse van der Reiden plaats.

Niet bij de selectie van vandaag: Rowan Barendrecht, Candido Araujo da Conceicäo, Vincent Eielts, Ryan Griffiths, Younes Hadiki, Kevin van la Parra en Justin Tromp.

Binnen twintig seconden had Brielle al op achterstand kunnen staan. Onnodig balverlies en SHO krijgt de kans op 1-0, maar de bal gaat naast en Bokhoven bleek buitenspel te staan. Al snel kwam de strijd aardig in evenwicht al wist SHO wel een aantal corners af te dwingen. In de dertiende minuut moest doelman Steehouwer van SHO redding brengen op een Brielse inzet. Een vrije trap van Marvin Godschalk wordt voor het doel gekopt door Lex van Dommelen, waarna de bal via een SHO-er bij Luke Corver belandt. Helaas schiet Luke de bal naast het doel. SHO komt na zesentwintig minuten op voorsprong wanneer Bokhoven de vallende bal weet te verlengen met zijn hoofd (1-0).

Jesse van der Reiden komt na amper dertig minuten in het veld voor Joël Barreto. Een splijtende pass van Marvin Godschalk komt aan bij de wegsprintende Dean Bos. Dean wordt zwaar gehinderd en valt maar krijgt geen strafschop. Kort hierna opnieuw een vrije trap van Marvin Godschalk en Dimitri Poortvliet kopt knap 1-1 binnen. Na een aantal twijfelachtige vlagmomenten voor buitenspel krijgt Brielle nog een kans voor de rust. Het is Anthony Piqué die na een rush de bal vanaf de achterlijn voor het doel brengt. Dean Bos staat op de juiste plaats maar de bal is net te hoog, waardoor Dean de bal over het doel kopt. Rust 1-1.

De niet fit ogende Lex van Dommelen wordt na rust vervangen door Adam el Fazazi. Een voorzet van Jesse van der Reiden wordt onderschept en de voortzetting van SHO oogt gevaarlijk. Gelukkig weet Dimitri Poortvliet de aanval met een stevige ingreep te onderbreken. Ook Zepp Jacobs breekt door en nu trekt SHO aan de noodrem, maar geen gele kaart voor Groosjohan terwijl Dimitri Poortvliet enkele minuten ervoor wel op een gele prent werd getrakteerd. Jordy Braber vindt Zepp Jacobs op de rechterflank. Zepp snelt langs de lijn en geeft de bal voor op Dean Bos. Dean Bos duikt vrij voor Steehouwer op, die redt in eerste instantie nog, maar de rebound van Dean is hem te machtig (1-2). Het noodlot slaat toe. De in de eerste helft gretig vlaggende grensrechter ziet de ruim buitenspel staande Kerpel over het hoofd en die kan van dichtbij de bal langs Nigel Keehnen schieten (2-2). Het toch al niet bijster hoge vertrouwen van Brielle krijgt een knauw en bij enkele spelers is het beste er vanaf.

Guylain Gillet komt de vermoeide Jordy Braber vervangen en sinds de rust loopt Marvin Godschalk met een hamstringblessure rond. Brielle probeert de overwinning naar zich toe te trekken. Zowel Adam el Fazazi als Guylain Gillet stichten gevaar voor het doel van SHO, maar dan lukt het op het laatst weer niet om de vrije man te vinden of een goed schot op het doel los te laten. Nigel Keehnen redt knap op een kopbal van Queijo. SHO countert doeltreffend, want nu schiet Queijo de 3-2 langs Nigel Keehnen.

Trainer Gijs Zwaan was al bezig om Marvin Godschalk te vervangen voor Kevin van Heemst, maar misschien duurde de wedstrijd voor Marvin al te lang, gezien zijn blessure. Bijna aan het einde van de reglementaire speeltijd komt De Pender vanuit buitenspel voor het doel, dit lijkt met een sisser af te lopen, maar hij legt de bal goed terug op van Eck die de bal vervolgens simpel in het doel schiet (4-2).

Dit is ook de voor Brielle teleurstellende eindstand.
    Gezien de fitheid en het blessureleed waarmee Brielle te kampen heeft, is besloten om de wedstrijd van aanstaande dinsdag tegen Jodan Boys voor de Fidus Cup te annuleren.

Zaterdag 2 april speelt Brielle 1 om 14.30 uur thuis tegen Neptunus-Schiebroek. Die wedstrijd moet gewonnen worden door Brielle!