• Brielle vergeet zichzelf te belonen met 3 punten tegen Heerjansdam (0-0)​

Dinsdag verloor VV Brielle met 0-2 van Papendrecht, geheel onnodig maar daar koop je niets voor. Vandaag de return thuis tegen Heerjansdam. Uit werd de eerste competitiewedstrijd van het seizoen moeizaam met 1-1 gelijkgespeeld en was het Adam el Fazazi die doel trof. Nigel Keehnen keerde in deze wedstrijd een strafschop van Heerjansdam. Het was toentertijd geen beste wedstrijd van Brielle en dat moet vandaag anders, want Brielle moet punten vergaren.

Opstelling VV Brielle: Nigel Keehnen, Jesse van der Reiden, Marvin Godschalk, Dimitri Poortvliet, Bob Legierse, Anthony Piqué, Luke Corver, Dean Bos, Zepp Jacobs, Lex van Dommelen en Adam el Fazazi.

Wisselspelers:Joël Barreto, Candido Araujo da Conceicäo, Mitchell Lieshout en Guylain Gillet.
    Niet inzetbaar: Rowan Barendrecht, Jordy Braber, Kevin van Heemst, Younes Hadiki, Kevin van la Parra.

Het is Zepp Jacobs die het eerste gevaar sticht. Het levert Brielle een hoekschop op, die wordt half weggewerkt en Anthony Piqué schiet de bal naar de bovenhoek, waar doelman Roos redding brengt voor Heerjansdam. Een diepe bal is voor de alert reagerende Brielle-doelman Nigel Keehnen. Zepp Jacobs glipt er langs en schiet vervolgens de bal tegen de doelman van Heerjansdam. Een hard schot van Dean Bos wordt miraculeus gered door doelman Roos. Na een voorzet van Adam el Fazazi schiet Lex van Dommelen de bal hard in. Doelman Roos krijgt de bal niet klemvast waardoor Dean Bos de bal in het net jaagt. Tot ieders verbazing is het vlagsignaal voldoende bewijs voor scheidsrechter De Witte om het doelpunt wegens buitenspel(?) af te keuren.

Brielle levert zo nu en dan goede aanvallen af, maar het weet niet te scoren. Een overduidelijke overtreding op een speler van Brielle wordt niet bestraft en dan komt uiteindelijk Heerjansdam met een snelle uitbraak. Brielle staat verkeerd en heeft geluk dat de kopbal uiteindelijk via de vingertoppen van Nigel Keehnen op de lat gaat. Een hoekschop van Adam el Fazazi wordt door Dimitri Poortvliet goed ingekopt, maar een verdediger weet de bal op de doellijn weg te koppen. Na een snelle voortzetting van Adam el Fazazi die om de doelman heen gaat maar vervolgens hard in de rug wordt gelopen. Had Adam eerder moeten schieten? Hoe dan ook, Brielle krijgt niet de strafschop die het hier had verdiend! Met een goede interceptie onderbreekt Dimitri Poortvliet een gevaarlijk ogende aanval van Heerjansdam. Een indraaiende hoekschop van Luke Corver kan net niet met het hoofd worden getoucheerd door Dean Bos. Dit was de laatste grote kans in de eerste helft.

Dat Heerjansdam in de eerste helft nauwelijks aan aanvallen toekwam kwam niet alleen door het goed georganiseerd spelende Brielle, maar ook door de straffe wind. Dat bleek al snel in de tweede helft. Het is Heerjansdam dat grip op de wedstrijd krijgt en meermaals voor het doel van Brielle komt. Nigel Keehnen laat zich niet verrassen en grijpt bij een aantal doelpogingen van Heerjansdam goed in.
    Guylain Gillet komt Adam el Fazazi vervangen.
    Na een prima pass van Luke Corver komt de bal bij Zepp Jacobs. Zepp krijgt de bal echter niet vlot mee en zo gaat de eerste goede kans ver in de tweede helft verloren.

Heerjansdam schiet de bal naast het doel van Brielle. Guylain Gillet wordt net buiten het strafschopgebied van Heerjansdam tegen de grasmat gewerkt. De vrije trap van Marvin Godschalk bereikt Guylain Gillet, na een passeeractie binnen het strafschopgebied wordt Guylain gehaakt en nu krijgt Brielle wel een strafschop. Helaas is het doelman Roos die de inschoten bal van Guylain via zijn vingertoppen en de paal uit zijn doel weet te houden. De laatste kans krijgt Dimitri Poortvliet, die de bal in de handen van doelman Roos kopt.

Opnieuw teleurstelling bij VV Brielle, iedereen weet dat Heerjansdam goed wegkomt vandaag. Brielle toonde zich in ieder geval strijdbaar en voetbalde met veel inzet, al leverde dat geen drie punten op.

Zaterdag 26 maart speelt VV Brielle om 15.00 uur uit tegen SHO dat vandaag met 1-1 gelijk wist te spelen tegen BVCB.