• Brielle verliest thuis van BVCB

Na drie ruime overwinningen moest Brielle deze keer de punten aan de tegenstander laten. Binnen 20 seconden had Brielle al op voorsprong kunnen komen, maar helaas bracht de vooraf bedachte aftrap niet het gewenste resultaat.

Hierna ontstond er een wedstrijd waarbij beide keepers niet op de proef gesteld werden. Hoewel het spel heen en weer ging, ontstonden er weinig kansen. Halverwege de eerste helft was het toch opeens 0-1. Een voorzet vanaf de linkerkant werd door spits Michael de Rooy binnengetikt. Brielle probeerde het wel, maar
    voor de rust kwam het niet tot grote kansen.

Na de rust probeerde Brielle van alles om de stand te veranderen. Een kopbal van Dean Bos kwam tegen de paal, waarna (de verder onzichtbare) Claudio Santos Silva de rebound hoog over schoot. BVCB schoot ook nog een keer van afstand, maar hier redde keeper Nigel Keehnen goed. Hierna volgde nog een kopbal van Giliomar Leona, die te weinig kracht had om doelman Van Ewijk te passeren.

Waar Brielle volop de aanval zocht, bleef BVCB ook gevaarlijk met diverse uitvallen en een kwartier voor tijd viel ook nog de 0-2 via een afstandsschot van invaller Ferdi Sinar. Ondanks deze achterstand bleef Brielle het proberen en kreeg het via Dean Bos en invaller Tom Sleeuwenhoek ook nog kansen, maar gescoord werd er niet.

De eerste nederlaag dus voor Brielle in deze competitie, waarbij er tot de laatste minuut nog gestreden werd om een beter resultaat te behalen. Volgende week volgt er een bekerwedstrijd bij VUC in Den Haag (aanvang 14.30 uur) en op zaterdag 29 oktober is de verre uitwedstrijd bij Terneuzense Boys.

Opstelling Brielle: Nighel Keehnen; Danique Wolters, Bo van der Gaag, Lex van Dommelen, Kevin van la Parra; Anthony Pique, Jordy Braber (Joey Gomes), Claudio Santos Silva; Giliomar Leona (Tom Sleeuwenhoek), Dean Bos en Zepp Jacobs.