• Corona-update 15 oktober 2020

Beste leden van VV Brielle,

Het coronavirus houdt ons allemaal bezig. Aansluitend op de vorige update van eind september heeft ons kabinet besloten een ‘gedeeltelijke’ lockdown in te stellen met ingang van woensdag 14 oktober, 22.00 uur. De verwachting is dat deze lockdown minimaal vier weken zal duren. Maar mogelijk ook langer.

Nu de maatregelen door het kabinet steeds strenger worden, is de boodschap ook steeds korter. Wat betekent dit voor de leden van onze club?

Voor de leden vanaf 18 jaar en ouder:

• De trainingen zijn alleen toegestaan als het mogelijk is om onderling 1,5 meter afstand te houden. Maximaal vier personen mogen samen sporten. De groepen moeten onderling ruime afstand houden en mogen niet mengen.
    • Geen officiële of onderlinge wedstrijden.
    • Ons voetbalgebouw is gesloten met uitzondering van toegang tot twee toiletten op de begane grond.
      Er zijn geen kleedkamers beschikbaar. Er kan niet worden gedoucht.
    • Kom zo kort mogelijk (max 15 minuten) voor de training naar de club in sportkleding. En verlaat de club direct (max 15 minuten) na de training.

Voor de leden van 18 jaar en jonger:

• De trainingen gaan gewoon door.
    • Wel onderlinge, maar geen officiële wedstrijden.
      Er zijn geen kleedkamers beschikbaar. Er kan niet worden gedoucht.
    • Kom zo kort mogelijk (max 15 minuten) voor de training of onderlinge wedstrijd naar de club in sportkleding. En verlaat de club direct (max 15 minuten) na de training of onderlinge wedstrijd.

Ook mag er zowel bij trainingen, als bij onderlinge wedstrijden, geen publiek aanwezig zijn. Dit betekent voor de ouders van onze jeugdleden dat zij hun kinderen voor de trainingen en onderlinge wedstrijden bij het grote hek afzetten en hen na de training of wedstrijd weer op komen halen.

Ondertussen is onze Technische Commissie hard aan de slag gegaan om onderlinge wedstrijden voor de jeugd onder de 18 jaar in te plannen. Meer informatie heeft u mogelijk al ontvangen. Anders volgt deze op korte termijn.

Tot slot een korte herhaling van de afspraken rondom (mogelijke) coronabesmetting door een of meerdere spelers binnen het team:

• Bij klachten een coronatest ondergaan. Trainen en spelen voor de rest van het team blijft mogelijk.
      Blijf tien dagen in quarantaine, wanneer positief getest. De overige spelers van het team mogen zowel trainen, als onderlinge wedstrijden blijven spelen, maar zij moeten hun gezondheidssituatie goed in de gaten blijven houden.
    • De teamleider neemt contact op met de GGD om te overleggen wanneer een speler positief getest is.

Beste leden, mijn indruk is dat het deze keer menens is. Laten we allemaal ‘ons steentje bijdragen’ om uiteindelijk het aantal virusbesmettingen zo spoedig mogelijk aanzienlijk terug te dringen.

Als bestuur en vrijwilligers van onze voetbalvereniging wensen wij u alle sterkte in de komende periode. Zodra er meer nieuws is, houden wij u daarvan op de hoogte.

Groet,
    Bob Pieterson namens bestuur en vrijwilligers van VV Brielle