• Eerste driepunter op het geuzenpark voor Brielle 2

Scoreverloop: 0-1 (ruststand 0-1), 1-1 Mitchel, 2-1 Jesse.

Opstelling: Nigel Keehnen, Ryan Griffiths, Jordi de Visser, Jesse van der Reiden, Quinten Kloof, Colin Schoors Richard Zebregs, Martijn Rollof, Jianno Reis Borges, Niels Bekker en Mitchell Polet.

Wissels: Sam de Haan, Najib Kissami, Luuk Visser, Raihy Martowirono en Savi Moreno.

Afwezig/geblesseerd: Rowan Barendrecht, Tim Appelhof, Julian de Geus, Robin Bos en Marvin Jansen.

In aanloop naar de laatste wedstrijd voor de winterstop werd afgelopen dinsdag, in het kader van de Drukzo Talent Cup O23, met 7-0 gewonnen van Rijnmond Hoogvliet O23. Niels wist er in deze wedstrijd maar liefst zes in te prikken. Vandaag was op het Geuzenpark rode lantaarndrager Berkel 2 de tegenstander. In een draak van een wedstrijd werd Berkel uiteindelijk met 2-1 verslagen.

De belangen voor beide ploegen, die in de onderste regionen van de ranglijst bivakkeren, waren groot. Berkel leek dat goed te beseffen, nog voor de wedstrijd begonnen was begon Berkel met het intimideren van Brielle 2. Het team was eerder op het veld voor de warming-up en pikte brutaal de helft van VV Brielle. Vriendelijk vragen hielp niet, want Berkel 2 bleef zielig genoeg de warming-up doen op de helft van de gastheer. Je zou mogen verwachten dat Brielle 2 door dit pesterijtje op scherp zou staan, maar niets was minder waar.

Brielle leek het belang van deze wedstrijd totaal niet te beseffen. De start mag dramatisch genoemd worden. Brielle begon zonder enige overtuiging en veel te slap aan de wedstijd. Berkel bakte ook er niets van, maar kwam door een fout van Nigel al heel snel op voorsprong. Een hoge bal leek door Nigel eenvoudig geplukt te kunnen worden, maar door de harde wind dwarrelde de bal onnavolgbaar naar beneden. Hierdoor miste Nigel de bal, die vervolgens ongelukkig binnenviel: 0-1.

De opdracht voor Brielle werd hierdoor nog lastiger, Berkel ging lekker met tien man achter de bal spelen en het tijdrekken was al begonnen. Brielle kon er maar erg weinig tegenover stellen, het was voetballend zeer armoedig wat beide ploegen voorschotelde. Op een penaltymomentje met Ryan en een schuiver voorlangs van Jianno na, viel er niets te beleven in het strafschopgebied van Berkel in de eerste helft. Net voor rust werd Nigel nog wel een keer op de proef gesteld. Een speler van Berkel kreeg op de rand van het strafschopgebied de ruimte voor een schot. Nigel was op zijn post en met een goede save tikte hij de bal naast. Rust 0-1.

Nog voor de rust moest Quinten vervangen worden door Sam en in de rust werd Richard vervangen door Najib. In de tweede helft was er een iets beter Brielle, maar hoogstaand werd het nooit. Brielle worstelde met zichzelf en met een tegenstander die de voorsprong koesterde. Niets wees erop dat Brielle vandaag aan scoren zou toekomen. Het werd Berkel allemaal veel te gemakkelijk gemaakt. Door het lage tempo en de slordige passing bleef Berkel eenvoudig overeind. Maar Berkel staat niet voor niets op de onderste plaats van de ranglijst. Naarmate de tijd verstreek kregen de spelers van Berkel het steeds lastiger. Niet vanwege goed voetbal van Brielle, maar simpelweg omdat de spelers van Berkel er conditioneel doorheen zaten. Zodoende kreeg Brielle zowaar wat kleine kansjes.

Zonder zelf goed te voetballen kwam Brielle toch op 1-1. Jesse ging mee naar voren en gaf een steekbal op Mitchel en hij waagde zich aan een schot. Dit werd geblokt, maar in de dubbele kluts kwam de bal weer voor zijn voeten. Nu was de kans veel groter en Mitchel faalde niet: 1-1. Direct na de gelijkmaker kreeg Niels dé mogelijkheid om de 2-1 te maken. Een afgemeten voorzet van Mitchel leek door Niels binnengekopt te kunnen worden, maar Niels kreeg de bal verkeerd op zijn kruin en miste het doel. Doordat de spelers van Berkel inmiddels met de tong op de schoenen liepen, kwam de 2-1 er uiteindelijk toch. De vlot lopende aanval die hieraan voorafging was gelijk het hoogtepunt van de middag.

Over de rechterflank werd Niels door Martijn met een mooie steekbal weg gestuurd, de voorzet van Niels op Jesse was ook op maat en Jesse, die weer aan het front te vinden was, maakte de verlossende 2-1. Einde verslag.

Door de broodnodige driepunter houdt Brielle 2 in de competitie aansluiting met de middenmoot. Aanstaande dinsdag is er nog een bekerwedstrijd in Heenvliet tegen GHVV 2, daarna is het winterstop. Een periode zonder wedstrijden, die Brielle 2 goed kan gebruiken om het elftal weer op de rit te krijgen.