• JO13-3 kampioen na zinderende slotdag in de competitie

Tot vorige week had JO13-3 alles in eigen hand. Een matige wedstrijd tegen Vierpolders werd met enig fortuin, zelfs een beetje geflatteerd, gewonnen met 4-2. Maar toen werd er midweeks tegen Meeuwenplaat gespeeld.

Uit, in de najaarscompetitie, werd nog moeizaam, maar wel terecht gewonnen. Afgelopen woensdag werd een 2-0 voorsprong terecht door Meeuwenplaat omgebogen in een 3-6 overwinning. VV Brielle JO13-3 had het niet meer in eigen hand en SCO’63 JO13-1 had de beste papieren. Een overwinning op Spijkenisse zou het kampioenschap brengen. Maar bij winst van Brielle JO13-3 in de laatste wedstrijd tegen Barendrecht moest SCO’63 nog wel winnen van Spijkenisse.

Brielle JO13-3 mocht vandaag al om 08:30 uur aantreden tegen Barendrecht. Deze ploeg zou bij winst zelfs nog over Brielle JO13-3 heen gaan in de eindstand. Er leek geen vuiltje aan de lucht. Net als in eerdere wedstrijden kwam JO13-3 schijnbaar moeiteloos op een 0-2 voorsprong. Barendrecht toonde echter veerkracht en de ruststand was 4-2. Na de rust zouden we uit een ander vaatje tappen. Binnen 1 minuut werd het 5-2, maar ook 5-3. Door deze goal bleven we in de wedstrijd, en bleef het geloof in een goed resultaat . De 5-4 volgde en ook nog een gelijkmaker.

Barendrecht spartelde tegen en kwam weer op 6-5 voor. Toch bleef er de wil aanwezig om een beter resultaat te halen en met heel veel inzet werd het 6-6 en zelfs 6-7 voor Brielle. Hierna kwamen er aan beide kanten nog wat kansen op goals, maar de einstand was bereikt.

Een goede afsluiting van de competitie met een tweede plaats, zo dachten we.

Maar SCO’63 moest nog tegen Spijkenisse. Pas om 11:30 uur. Toch was er een ouder die "undercover" een kijkje ging nemen bij deze wedstrijd. Misschien wel het spannendste Whatsapp-verslag aller tijden was het gevolg.

Bij de rust was de stand 1-1: met deze stand was Brielle JO13-3 kampioen op doelsaldo. Een kleine 300 Whatsappjes (met alle mobiele telefoons van de ouders constant met de display aan) verder werd er afgefloten met een 4-2 overwinning van Spijkenisse en bleek JO13-3 kampioen te zijn. Spontaan werd er afgesproken bij Twice een ijsje te gaan eten om het te vieren.

Volgende week nog de laatste officiële wedstrijd van het seizoen met de bekerfinale in Leiderdorp bij RCL tegen de eveneens kampioen Haagse Hout JO13-2. Sowieso een fantastisch seizoen!