• JO15-1 Regiocup-Winnaars

Met de Regiocup konden we eindelijk weer eens het niveau checken dat we als JO15-1 hadden, na zo’n langdurige coronaperiode en het niet spelen van echte wedstrijden.

De eerste tegenstander was uit tegen OVV JO15-1. Na een wat stroeve eerste helft te hebben gespeeld, werd er in de tweede helft even wat gas bijgegeven, waardoor de eindstand uitkwam op een 3-12 overwinning voor Brielle.

Dit smaakte natuurlijk naar meer en de volgende wedstrijd thuis tegen Rockanje JO15-1 hoopten we op een vergelijkbaar resultaat. Deze wedstrijd bleek toch wat lastiger dan verwacht en we liepen tegen een achterstand op. Met een coachend gesprek van Remco in de rust herpakte Brielle zich en ging de strijd aan om de achterstand weg te werken. Dankzij de goede teamspirit en de gezamenlijke strijd hebben we de wedstrijd weten om te buigen tot een 3-2 overwinning voor Brielle.

Op naar de laatste cupwedstrijd uit tegen Hekelingen JO15-1, dat ook al twee van de drie wedstrijden had gewonnen. Je weet van tevoren dat het altijd een lastige en verhitte wedstijd kan worden in Hekelingen. De eerste helft begon gelijk pittig, met een heftige strijd om het eerste doelpunt. Na een goede counter en sprintactie van Luc werd het felbegeerde doelpunt gemaakt en stond Brielle op een 0-1 voorsprong.

Het fluitsignaal voor de rust kwam en op naar de tweede helft. Het spelbeeld in de tweede helft werd grimmiger en harder en halverwege werd er een tackle van Brielle met geel bekeurd inclusief een tijdstraf van 10 minuten en we moesten met tien spelers verder. Ook de frustraties bij Hekelingen liepen verder op en na een aantal forse overtredingen stond de score van gele kaarten op 1 voor Brielle en 3 voor Hekelingen. Na het laatste opstootje besloot de scheidsrechter de wedstrijd te beëindigen en de einstand van 0-1 overwinning voor Brielle te noteren.
    Een groot compliment voor de jongens van JO15-1, die het hoofd koel wisten te houden en zich niet lieten meeslepen in de verkeerde sfeer.

Het zijn de terechte cupwinnaars van de regio-cup 1e Klasse groep 1-12.
    Felicitaties zijn op z’n plaats aan: Tim, Bram, Quinn, Thimo, Sjoerd, Damian, Luc, Ramy, Teun, Steijn, Bjorn, Thijs, Stijn, Rick en Sander.