• JO15-3 wint van MO17-1

Zaterdag 28 november is de tegenstander MO17-1 en dat is weer iets anders dan de eigen leeftijdscategorie. Desondanks stapt de “technische staf” met goede moed het veld op, in tegenstelling tot de spelers. Zij gaan met iets minder enthousiasme beginnen aan de warming-up.

Afgesproken is dat we zeventig minuten spelen verdeeld over vier keer 17,5 minuut, zoals gewoonlijk draaien we bij de 35 minuten en ook vandaag beschikken we over een grensrechter en KNVB-scheidsrechter. Ook nu proberen we weer een aantal spelers op andere posities uit en spelen we in een andere opstelling dan de voorgaande wedstrijden.

Na het eerste kwart staat het nog steeds 0-0, ondanks een aantal kansen die de JO15-3 heeft gekregen. Ook Luuk heeft twee keer handelend moeten optreden om zijn doel schoon te houden. De JO15-3 heeft een licht veldoverwicht, maar weet het dus nog niet om te zetten in doelpunten. Het tweede kwart geeft in eerste instantie hetzelfde voetbalbeeld. JO15-3 licht veldoverwicht, MO17-1 zakt een heel klein beetje terug en probeert met counters toe te slaan. Echter onze driemansverdediging geeft weinig weg (we spelen achter 1 tegen 1), het middenveld wint meer duels en onze buitenspelers (jawel, daar zijn ze) gaan breder staan, waardoor de MO17-1 meer ruimte moet weggeven en dus aan ons mogelijkheden. Prompt profiteert de JO15-3 daarvan en schiet vanaf de rand van het strafschopgebied de 1-0 binnen. Niet veel later wordt er een combinatie afgerond en staat het 2-0. De 2-1 wordt opgetekend in het scheidsrechtersboekje uit een van de spaarzame counters, nadat er zeer koeltjes door de MO17-1 wordt afgerond na een gewonnen duel.

Ook in het derde en vierde kwart blijft er een veldoverwicht en op wat minuten na, wordt het doel van JO15-3 niet bereikt door de tegenstander. De meeste counters van de MO17-1 worden voor het strafschopgebied gestopt en wat er wel doorheen glipt, is een prooi voor Luuk of eindigt naast het doel. Voor de JO15-3 is dit lastig voetballen, omdat we geen baltovenaars hebben.

Doordat de MO17-1 zich nu ver terug laat zakken op eigen helft is er weinig tot geen ruimte om loopacties door het midden te maken. Hierdoor zijn we gedwongen om anders te voetballen en dat is voor sommige spelers lastig. Onze spelers moeten het juist hebben van hun snelheid, de steekpass krijgen en dan afronden. Ondanks dat blijven we het proberen en dat heeft succes. Het lukt de JO15-3 om in het vierde kwart drie doelpunten erbij te maken, waardoor de eindstand 5-1 wordt.

Conclusies van vandaag zijn: in tegenstelling tot de voorgaande wedstrijden speelden we nu meer gelijkmatig en hadden we geen dip in het derde kwart, de spelers op de nieuwe positie hebben voldaan aan de verwachtingen en we hebben getracht hebben de bal rond en terug te spelen. Kortom: een positieve en productieve dag.

We zijn bezig geweest in het coronatijdperk en gaan weer op zoek naar een volgende tegenstander.