• JO19-1 zet alle bekerwedstrijden in winst om

Dinsdag 14 augustus was het weer zover en startte de nieuwe JO19-1 de voorbereiding op het seizoen met de eerste training. Dezelfde staf onder Carlos Fortes, aangevuld met Lechandro Bergraaf als assistent-trainer kon vele nieuwe spelers begroeten. Gelijk op 18 augustus was daar al de eerste oefenwedstrijd uit tegen Leonidas.

Ondanks nog een flink aantal afwezigen werd in deze wedstrijd gelijk de toon gezet door een gretige groep spelers, die de tegenstander bij vlagen van de mat speelde. Een afgetekende 0-5 was de eindstand. Een week later volgde de thuiswedstrijd tegen Spartaan ‘20 JO19-2. Een ploeg die in de vierde divisie speelt en daar vorig jaar in de middenmoot eindigde. Conditioneel was al gelijk merkbaar dat de JO19-1 grote stappen zette. Het veldspel was echter bij vlagen nog rommelig.

De nieuwe jongens in combinatie met de gebleven tweedejaars en de aangesloten spelers uit de JO17-1 moesten duidelijk nog aan elkaar wennen. Dat er een hoop kwaliteit in de groep rondloopt, was al wel gelijk merkbaar. Hoofdtrainer Carlos heeft een duidelijke voetbalvisie en wil zijn team altijd aanvallend laten spelen. Daarbij zijn alle spelers in beweging en moet snel combinerend de tegenstander kapot gespeeld worden. Spartaan ‘20 was een ideale tegenstander om te kijken hoe ver het team inmiddels was. Met bij vlagen beter veldspel dan de week ervoor ontstond er een aantrekkelijke wedstrijd die door VV Brielle in een 5-3 winst werd omgezet.

Met nog één trainingsweek voor de boeg en een nagenoeg complete selectie kon een week later aangevangen worden met de beker competitie. De loting leerde ons dat alle drie de tegenstanders uit de eerste klasse kwamen.

Niet zoals we het zelf graag hadden gezien, daar we ons graag hadden gemeten met hoofdklassers. Doel van de bekercampagne werd dus het tot in de puntjes verbeteren van het veldspel.

Op 1 september stond dus de eerste wedstrijd thuis tegen TOGB JO19-2 op het programma. Het team was erg gretig en TOGB werd van de eerste tot en met de laatste minuut van het veld gespeeld. Einduitslag 8-0.

De tweede wedstrijd was echter een ander verhaal. Uit tegen HBSS JO19-1 moest onze JO19-1 letterlijk en figuurlijk een ware veldslag leveren tegen een ploeg die geholpen door een warrig en partijdig leidende scheidsrechter. HBSS trachtte met intimidatie, schoppen en alles wat niet met voetbal te maken had, ons het spelen te beletten. Even leek het erop dat HBSS in zijn opzet zou slagen en wij keken dan ook tegen een 2-0 achterstand aan bij de rust. Carlos gebruikte de rust om ervoor te zorgen dat de focus ondanks alles alleen op het voetbal gelegd moest worden en dat er nog sneller gecombineerd moest worden. De ruggen werden gerecht en de wedstrijd werd afgesloten met een 2-4 overwinning.

De laatste wedstrijd tegen SEP in Delft werd ook omgezet in een afgetekende 0-7 overwinning en hiermee bekert onze JO19-1 dus verder.

Al met al was het een leerzame voorbereiding, waarbij het team elke week beter op elkaar ingespeeld is geraakt. De mannen hunkeren echter naar de aanvang van het seizoen, die aanstaande zaterdag begint met een prachtige affiche om 15:00 uur thuis op ons mooie sportcomplex tegen niemand minder dan VV Nieuwenhoorn JO19-1.

Wat is er mooier dan de competitie te beginnen met een heuse streekderby? Wij hopen zo veel mogelijk supporters te verwelkomen aanstaande zaterdag!