• Marcel Langeveld komend seizoen lid van Technische Commissie VV Brielle

• Toen bekend werd dat Marcel Langeveld aan het einde van dit seizoen stopt als hoofdtrainer van derdeklasser OVV en hij aangaf nog lang niet klaar te zijn met het voetbal, werd hij door diverse clubs benaderd. Uiteindelijk bleek een goed gesprek bij VV Brielle met de TC-leden John Bruins, Jojan van Dokkum en Arco Luiten een dermate goed gevoel bij Marcel te geven dat hij na enige bedenktijd besloot om volgend seizoen toe te treden tot de TC van VV Brielle.

Briellenaar Marcel Langeveld is na zijn actieve voetbalcarrière op jonge leeftijd in het trainersvak gestapt bij zijn toenmalige club SC Voorne. Samen met Fred van der Wildt begon hij met het opleiden van jeugdige talenten en dat ging hem uitstekend af. Een logische stap maakte hij van jeugdtrainer naar jeugdcoördinator, toen Fred van der Wildt besloot een stapje terug te doen. In die periode braken vele jonge voetballers door naar het eerste elftal van SC Voorne.

Marcel werd hoofdtrainer bij Zwartewaal als vervolgstap in zijn ontwikkeling. Zijn prestaties bleven niet onopgemerkt en hij werd hoofdtrainer bij SC Voorne. Na drie seizoenen SC Voorne volgden Rhoon en GOZ. Bij alle clubs werkte Marcel Langeveld meerdere seizoenen. De reisafstanden gingen tegenstaan en hij keerde terug als jeugdtrainer bij VV Brielle. Hij werd vervolgens door OVV benaderd en pakte daar het tweede elftal op, waarna hij hoofdtrainer werd bij OVV.

Na vele seizoenen als trainer kiest Marcel nu voor een minder hectische rol binnen het voetbal en gaat hij volgend seizoen als TC-lid bij eersteklasser VV Brielle aan de slag. Bij de TC van VV Brielle komt hij oude bekenden tegen uit zijn tijd bij SC Voorne, zoals oud-speler Jojan van Dokkum en Arco Luiten, die in die periode actief was als jeugdvoorzitter.

Marcel Langeveld brengt voetbalkennis mee en kent in de regio vele spelers en trainers. Verder zal zijn kennis over het opleiden van jeugd van grote waarde zijn binnen de TC van VV Brielle en de verdere ontwikkeling van de vereniging.
    Uiteraard gaat zijn volledige aandacht nog uit naar zijn huidige club OVV, waarmee hij goed af wil sluiten. Marcel heeft veel zin om de nieuwe uitdaging bij VV Brielle op te gaan pakken.