• Niet effectief VV Brielle verliest van Terneuzense Boys

Soms zit het mee en soms ook tegen, tegen BVCB mist VV Brielle een strafschop, wordt er een glaszuiver doelpunt afgekeurd en verlies het met 2-1. Onnodig, als er vanaf minuut één feller aan de wedstrijd was begonnen.

Vandaag moet thuis tegen Terneuzense Boys worden aangetreden. Uit deelden beide ploegen de punten (2-2), na een 2-0 achterstand kwam Brielle terug tot 2-2. Ook daar werd een strafschop gemist en gezien de vele gemiste kansen is het dan jammer dat je ook in Terneuzen twee punten laat liggen. Noodgedwongen moet Gijs Zwaan zijn team wat aanpassen vanwege blessureleed.

Opstelling Brielle: Nigel Keehnen, Merijn Wolters, Lex van Dommelen, Koen Botterhuis, Anthony Piqué, Joey Gomes, Jordy Braber, Giliomar Leona, Zepp Jacobs, Dean Bos en Claudio Santos Silva. Wissels: Deshney Hoornweg, Damian de Jong, Bob Legierse, Kevin van la Parra en Tom Sleeuwenhoek. Afwezig/niet inzetbaar: Fabian van Benthem, Vincent Eielts, Bo van der Gaag, Guylain Gillet, Younes Hadiki, Dimitri Poortvliet en Daniqué Wolters.

Een vrije trap van Terneuzense Boys zorgt voor het eerste gevaar, maar Brielle-doelman Nigel Keehnen pareert de hard ingeschoten bal met de voet. De start van de laatste linie van de Boys is niet geweldig en ook doelman Pijnenburg ziet er niet betrouwbaar uit. Zo kan een terugspeelbal net voor de doellijn worden weggetrapt en grabbelt de doelman een paar keer.

Als een flitsende aanval van Brielle over de linkerflank wordt uitgevoerd, komt Jordy Braber een teenlengte tekort om Brielle op voorsprong te schieten. Dean Bos maakt het doelman Pijnenburg lastig met een venijnig schot dat hij los moet laten en is het de alert reagerende Zepp Jacobs die de bal uit de rebound in het net schiet. Helaas vlagt de grensrechter voor buitenspel en ondanks de discutabele beslissing keurt de scheidsrechter het doelpunt af. Weer pech!

Uit de volgende aanval zijn Claudio Santos Silva en Dean Bos gevaarlijk, maar beiden krijgen de bal niet over de doellijn. Uit een knappe voorzet van Merijn Wolters schiet Dean Bos uit een halve draai hard in, maar de doelman van de Boys weet te redden. Na een slippertje achterin komt Pander vrij voor doelman Keehnen en brengt Terneuzense Boys op een onterechte 0-1 voorsprong. Enkele minuten hierna is het Claudio Santos Silva die de bal op de paal schiet en weer komt Terneuzense Boys goed weg. Vervolgens komen de voorzetten van Brielle niet aan en kan Terneuzense Boys keer op keer eenvoudig uitverdedigen. Brielle gaat met een 0-1 achterstand de rust in.

Merijn Wolters moet in de rust de strijd staken vanwege een blessure en Bob Legierse komt als zijn vervanger binnen de lijnen. Na een paar minuten tast doelman Pijnenburg mis en gaat de bal via een stuit tegen de onderarm van een verdediger. Helaas geen strafschop voor Brielle en geen VAR, anders was er zeker anders beslist. Aan de andere kant schiet Gort de bal tegen de buitenkant van de paal en is het steeds opportunistischer spelende Brielle gewaarschuwd. Brielle valt aan, maar levert de ballen te vaak simpel in. Als Gort vervolgens met een prachtige uithaal de bal van afstand in het doel achter de verbouwereerde Nigel Keehnen laat ploffen, verschiet Brielle van kleur.

De niet geheel fitte Kevin van la Parra komt Claudio Santos Silva vervangen. Brielle knokt voor wat het waard is, maar het speelt ook vandaag niet goed. Bij een uitval zet Eryuruk van de Boys de bal voor, maar die bal belandt uiteindelijk bovenop de lat. Aan de andere kant zet Kevin van la Parra voor op Zepp Jacobs en die mist een grote kans. Vrij voor de doelman schiet Zepp de bal net te hard over de uitgelopen Pijnenburg op de lat en geen aansluitingstreffer. Het zit ook niet mee. Na goed voorbereidend werk van Lex van Dommelen komt Kevin van la Parra vrij voor de doelman. Kevin schiet hard en laag in, maar nu red Pijnenburg knap met zijn voet. Dean Bos ziet de grabbelende doelman ook zijn poging teniet doen.

Tom Sleeuwenhoek komt voor Zepp Jacobs in het veld. Na een versnelling zet Kevin van la Parra de bal goed voor, maar de anders zo trefzekere Dean Bos knikt de bal naast het doel. Een pegel van Lex van Dommelen gaat via de doelman naast. Uit de daaropvolgende hoekschop is het opnieuw Lex die de bal op de kruising krijgt en zo blijft Terneuzense Boys comfortabel op voorsprong. Uiteindelijk is het toch Lex van Dommelen die de bal, uit een voorzet van Giliomar Leona, in de benedenhoek kopt en staat het 1-2. Brielle probeert, met Lex van Dommelen voorop, nog een gelijkmaker te forceren. De resterende tijd is echter te kort en zo verliest Brielle voor de tweede keer op rij geheel onnodig!

VV Brielle 1 mag zich aanstaande zaterdag revancheren tegen Spartaan’20. Thuis verloor Brielle met 2-3. Het was met name doelman Essajas die Brielle van winst af wist te houden. Tegenstander Spartaan’20 verloor zaterdag van BVCB met 3-1. De uitwedstrijd aan de Oldegaarde begint pas om 15.30 uur!

VV Brielle 2 deelde de punten met koploper NSVV 2 en staat nu op de vierde plaats. Zaterdag moet het team van Melvin Spruijt winnen van nummer laatst Oud-Beijerland dat zaterdag met 4-0 verloor van Spijkenisse 2. De wedstrijd Brielle 2 – Oud-Beijerland 2 begint as zaterdag om 12.15 uur.

Foto's van de wedstrijd gemaakt door Harry Brouns. Dank u Harry Brouns?