• Nieuwjaarsspeech van voorzitter Bob Pieterson

Beste leden, vrijwilligers en sponsoren,

De ochtend na de nieuwsjaarspeech van 4 januari op de club is een prima moment om een verhaal te schrijven over wat gezegd is. Vooral voor diegenen die niet aanwezig konden zijn.

Nadat ik eenieder welkom heb geheten op de club, ben ik kort ingegaan op het achter ons liggende jaar 2019. Persoonlijk heb ik me ingewerkt in alle dossiers, waaronder de wirwar van verenigingen, stichtingen, etc. Ik kan zeggen dat het me nu wel duidelijk is hoe de lijnen lopen. Kortom: de ‘wittebroodsweken’ liggen achter me.

Een enorm dank je wel aan alle vrijwilligers is wel op z’n plaats. Vooral namens onze jeugdspelers, die iedere week van het jaar ‘de vruchten plukken’ van deze inzet om uiteindelijk de club draaiende te houden. Tegelijkertijd ook een oproep aan eenieder die zich kan inzetten voor VV Brielle.

Sportief zijn in de tweede helft van 2019 de JO15-1 en de Meisjes onder 13 jaar kampioen geworden. Vergeten ben ik vermelden dat onze Zondag 1 en Senioren 4 in juni (de eerste helft van 2019) ook kampioen zijn geworden. Gefeliciteerd met deze prestatie! Met alle plezier heb ik onze hoofdtrainer van de VV Brielle-selectie in het zonnetje gezet. Stanley wordt na het einde van het huidige seizoen opgevolgd door Gijs Zwaan. Eenieder aanwezig heeft Stanley bedankt voor zijn enorme inzet voor VV Brielle. En vooral voor het inpassen van de eigen jeugdspelers in het eerste elftal, waardoor de herkenbaarheid van ons eerste elftal enorm is verbeterd. Dank namens alle supporters.

Ook dit jaar heeft de Business Club weer zijn beste beentje voorgezet. De inkomsten waren weer indrukwekkend. En bovenop de financiële afdracht aan VV Brielle zijn nog duizenden euro’s extra binnengekomen via de Vriendenloterij, geïnitieerd door de Business Club. Ook mag ik de ‘Vrienden van Brielle’ niet vergeten. Zij stappen regelmatig in door bijvoorbeeld apparatuur te financieren, welke het werk van de vrijwilliger vergemakkelijkt. Daarom dan ook een speciaal ‘dank je wel’ aan alle sponsoren van de Business Club en de ‘Vrienden van Brielle’.

Niet alleen namens mijzelf, maar vooral namens alle vrijwilligers en leden van VV Brielle. Zonder jullie steun is het onmogelijk voor ons om een voetbalvereniging van 1.000 leden draaiende te houden!

Na de sponsoren heb ik een korte toelichting gegeven op het perspectief van de voetbalvereniging Brielle. Met andere woorden: waar gaan we naartoe als club?
    · Betere financiële verhoudingen. Voor het huidige seizoen vinden we een oplossing. Maar voor het volgende seizoen betekent dit een aanpassing in de voetbalorganisatie. De overleggen met de Gemeente Brielle zijn lopende.
    · Groei in het aantal leden.
    · Een duurzaam clubgebouw.
    · Plasticvrij en meer verkoop van gezonde producten uit de kantine.
    · Voetbal: eerste elftal top 5 van de eerste klasse. En vooral veel plezier bij de jeugd.

Tot slot heb ik een ieder nog eens ‘op het hart gedrukt’ dat onze voetbalvereniging Brielle een prachtige club is met een topcomplex, waar we allemaal trots op mogen zijn. Maar beste vrijwilligers en leden, praat met elkaar, niet over elkaar. Vooral praten en niet lange e-mails en WhatsApp-berichten sturen. Spreek elkaar aan. Pak een kop koffie op de club en ga met elkaar in overleg. Binnen de club zijn de taken verdeeld over verschillende vrijwilligers. Deze mensen, de leden van het bestuur van VV Brielle en de Business Club zijn vaak aanwezig op de club. Stel je vraag.

En vanzelfsprekend wens ik een ieder namens het bestuur van voetbalvereniging Brielle een gezond en sportief 2020!

Groet,
    Bob Pieterson

Let op! De evenementen op de club in de komende maanden:
    · 15 februari – Apres Ski Party
    · 24 april – Quiznight
    · 6 juni – Zomercarnaval
    Neem contact op met Edwin of Patricia voor meer informatie.