• Selectienieuws VV Brielle seizoen 2021-2022

VV Brielle moet, na de goede bekerronde en start van de competitie in dit korte seizoen, alweer aan de slag om een representatieve selectie voor volgend seizoen samen te stellen. Net als bij vele andere verenigingen een lastige klus door het missen van inkomsten.

De Technische Commissie heeft, in deze voor eenieder toch al geen gemakkelijke tijd, veel energie gestopt in het samenstellen van de selectie met af en toe een teleurstelling. Veel spelers van de huidige selectie blijven de club trouw. Uit de gesprekken blijkt dat de spelers het goed naar hun zin hebben bij de eersteklasser uit Brielle. De duidelijk stijgende lijn van zowel individuele prestaties, als teamprestaties dit seizoen hebben hier zeker ook aan bijgedragen.

Verheugd kunnen wij melden dat van de huidige A-selectie in ieder geval Marcel van den Berg, Jordy Braber, Luke Corver, Alexander van Dommelen, Adam el Fazazi, Guylain Gillet, Marvin Godschalk, Deshney Hoornweg, Zepp Jacobs, Mitchell Lieshout, Nigel Keehnen, Anthony Piqué en Dimitri Poortvliet bij VV Brielle blijven.

Naast de blijvers heeft VV Brielle ook kans gezien de selectie te versterken. De nieuwkomers zijn de 21-jarige spits Luuk Kraaijeveld (ex-DCV en Capelle), de 21-jarige centrale verdediger Justin Tromp (ex-Spijkenisse en Excelsior Rotterdam) en de 21-jarige linkervleugelverdediger Candido da Conceiçao (ex-Capelle & FC Den Bosch). Victor de Blok gaat na een aantal leuke jaren in Brielle terug naar Nieuwenhoorn, waar hij als pupil begonnen is met voetballen. We wensen hem daar veel voetbalplezier.

De Technische Commissie is samen met hoofdtrainer Gijs Zwaan nog in gesprek met enkele spelers en zal zeker niet achterover gaan leunen. Binnen enkele weken hopen zij de definitieve selectie bekend te maken, waarbij er qua aantal spelers rekening wordt gehouden met de instroming van potentiële talenten vanuit het tweede elftal en de JO19.