• Selectienieuws VV Brielle seizoen 2021-2022 (2)

Na de eerdere bekendmaking van de eerste namen van de spelers die volgend seizoen in de A-selectie uit zullen komen, is er opnieuw nieuws te melden. Deze keer starten we niet met spelers die bij VV Brielle blijven of over enkele versterkingen voor de selectie van buitenaf, maar over de talenten die kans hebben aan te sluiten. Als Technische Commissie willen we het perspectief voor de talenten uit het tweede en/of JO19 nogmaals benadrukken. Het is niet ons voornemen om voor alle vertrekkers nieuwe spelers van buitenaf te benaderen. Het is juist belangrijk dat er ook een aantal talenten uit het tweede en/of JO19 hun kans krijgen in de selectie van VV Brielle. Naast het meetrainen, willen wij ook de mogelijkheid creëren dat er spelers aansluiten bij de wedstrijdselectie van Brielle 1. Talent alleen zal niet genoeg zijn. Leergierig zijn, hard werken en ervoor willen gaan is minstens zo belangrijk. Dit laatste geldt natuurlijk ook voor eenieder die succesvol wil zijn bij het beoefenen van zijn of haar sport. De bedoeling is om uit te gaan van een vaste selectie van 35 spelers. Hiervan komen er uiteindelijk +/- 20 in de A-selectie en de anderen vormen de B-selectie.

Zoals elk jaar zullen er ook aan het eind van dit seizoen spelers zijn die volgend seizoen een nieuwe weg inslaan. Rephendry Amsterdam heeft na een kort seizoen gekozen voor een nieuwe club, waar hij een basisplaats wil veroveren en zich zo verder wil gaan ontwikkelen. Hij sluit daarbij een terugkeer naar VV Brielle zeker niet uit. Rephendry moet bij Hellevoetsluis voor doelpunten gaan zorgen.

Brian Smits maakt al jaren deel uit van de selectie van VV Brielle, maar wist geen vaste plaats bij de eerste elf te bemachtigen. Volgend seizoen kiest Brian er daarom voor om een vaste waarde te worden bij Vierpolders, waar hij vele bekenden tegenkomt. Met Brian Smits in de gelederen kan Vierpolders komend seizoen hoge ogen gaan gooien in de derde klasse.

Colin Schoors is eveneens al jaren speler van de selectie van VV Brielle, maar wist door ongelukkige blessures op de momenten dat hij juist in vorm geraakte de stap naar de basis niet te maken. Mede door zijn werk met continudiensten heeft Colin besloten om te stoppen met voetbal.

Bob Legierse speelt inmiddels sinds het seizoen 2018-2019 in de selectie van VV Brielle. Bob heeft met regelmaat in het eerste elftal gespeeld en heeft kans gezien om ook bewonderingswaardige resultaten te behalen op de universiteit. Komend seizoen verwacht hij stage/werk in combinatie met studie en voetbal niet meer te kunnen combineren.

Al eerder werd vermeld dat Victor de Blok na een aantal leuke jaren in Brielle teruggaat naar Nieuwenhoorn, waar hij als pupil is begonnen met voetbal en vele oude bekenden tegenkomt.

Raoul Gillet heeft in dit korte seizoen, mede door blessureleed, nauwelijks minuten kunnen maken in Brielle 1. Raoul heeft het uitstekend naar zijn zin bij VV Brielle, maar zijn eigen bedrijf slokte steeds meer van zijn tijd op. Hij kiest daarom bewust voor een vereniging die voetbalt op een complex dicht bij zijn directe woonomgeving.

Wij danken bovenstaande spelers alvast voor hun inbreng in de selectie van VV Brielle. We wensen hen een goede toekomst toe, hetzij sportief, dan wel op een ander vlak in hun leven. Uiteraard hopen we de spelers dit seizoen nog in actie te zien om leuk af te sluiten.

En tot slot nog een nieuwtje. Komend seizoen gaat Kevin van la Parra uitkomen voor VV Brielle. Kevin is een 22-jarige snelle vleugelspeler met hoofdklasse-ervaring. Na het doorlopen van de hoogste jeugdelftallen bij Excelsior Rotterdam streek hij neer bij hoofdklasser Capelle. Volgend seizoen laat hij bij VV Brielle zien wat hij in zijn mars heeft.