• Selectienieuws VV Brielle seizoen 2023-2024

• Glenn Weijts
    Aanwinst nummer drie voor VV Brielle is Glenn Weijts. De 24-jarige aanvaller komt over van mede-eersteklasser De Zwerver (Kinderdijk), de club waar hij de laatste vijf seizoenen vele doelpunten voor heeft mogen maken. Glenn Weijts is een energieke, technisch vaardige voetballer en is zeer doelgericht. De inmiddels alweer drie jaar in Brielle woonachtige Glenn begon bij Barendrecht in de F-jeugd met voetballen. Als A-junior maakte hij de overstap naar SC Feyenoord.

Na een leerzaam jaar keerde hij weer terug bij Barendrecht. SSS volgde en na één seizoen kwam hij al snel in beeld bij De Zwerver dat, mede door zijn scorend vermogen, promoveerde van de tweede naar de eerste klasse. Bij De Zwerver heeft Glenn het prima naar zijn zin, maar aangezien voetballen in zijn woonplaats bij een gerenommeerde eersteklasser ook mogelijk was, koos hij voor VV Brielle.

De Technische Commissie van VV Brielle vindt het belangrijk dat het Brielle-gehalte in de selectie zo hoog mogelijk is. Met de terugkeer van de eerder aangekondigde Brian Smits en de komst van trainer Manuel Vissers is Glenn Weijts inmiddels de derde “Briellenaar” die volgend seizoen op het Geuzenpark te bewonderen is.

Bo van der Gaag
    De inmiddels 19-jarige verdediger Bo van der Gaag blijft ook volgend seizoen bij VV Brielle voetballen. Bo begon bij VV Brielle en stapte over naar Excelsior Rotterdam, waarna hij als aanvoerder vele seizoenen in de hoogste jeugdselectie-elftallen speelde. In het huidige seizoen sloot hij weer aan bij VV Brielle en speelde hij in veertien van de tot nu toe vijftien wedstrijden in Brielle 1, hetgeen een knappe prestatie is.