• Van de wedstrijdsecretaris 30-11-2020

• VV Brielle en Corona.

In deze stille periode toch een bericht over het wel en wee binnen onze vereniging. Ondanks het feit dat alle competities stil liggen, slagen we er toch in om alle jeugdleden zoveel mogelijk te laten voetballen. Er kan bijna altijd twee keer in de week worden getraind en op zaterdag hebben we de inmiddels vertrouwde onderlinge wedstrijden. Deze worden druk bezocht en we voorzien duidelijk in een behoefte. We gaan hiermee ook door tot de winterstop.

De laatste berichten van de KNVB zijn zodanig, dat deze mikt op een hervatting van de competitie in het weekend van 16 januari. Hieronder onverkort het KNVB bericht.

Vanwege de coronamaatregelen is onlangs besloten dat de competities in het amateurvoetbal in ieder geval tot medio januari stilliggen. Het streven is om de competitie in het weekend van 16/17 januari weer te hervatten, mits de coronamaatregelen dit toelaten. Uiterlijk half december wordt hier een besluit over genomen en wordt bepaald op welk moment het seizoen definitief hervat kan worden.

Doordat dit seizoen geen 'normale' lengte heeft moeten er uiteraard veel wedstrijden opnieuw ingepland worden. Om ons voor te bereiden op de verschillende scenario’s voor de herstart van het seizoen, wordt de komende periode gebruikt om de wedstrijdplanning opnieuw in kaart te brengen. Om te voorkomen dat clubs in Sportlink Club en/of Voetbal.nl allerlei verplaatsingen van wedstrijden zien die nog niet definitief zijn, is vanaf vandaag de weergave van de uitslagen en het wedstrijdprogramma tijdelijk geblokkeerd. Hierdoor word je als club ook niet overspoeld door onnodige automatische mailberichten en pushmeldingen. De competitie-indeling en stand blijven gedurende deze periode wel zichtbaar.

Zodra duidelijk is wanneer de competities weer worden hervat, wordt de actuele wedstrijdplanning weer zo spoedig mogelijk zichtbaar.

De KNVB wil in ieder geval voorbereid zijn zodra er weer groen licht is om de competitie te mogen hervatten. Dit betekent dat de tijd is aangebroken om de wijzigingen voor de voorjaarsreeks door te geven. Bekijk onderstaand artikel voor meer informatie over de voorbereidingen voor de voorjaarsreeks.

Voor de komende maanden zijn voor de VV Brielle de volgende data van belang.

• Zaterdag 5 december geen onderlinge wedstrijden voor JO8,9,10,11 en 12. Andere teams in overleg maar alleen in de ochtend.
    • Zaterdag 12 december onderlinge wedstrijden.
    • Donderdag 17 december laatste trainingsavond, waarna het complex dicht gaat.
    • Zaterdag 19 december complex gesloten en dus GEEN onderlinge wedstrijden en/of trainingen.
    • Dinsdag 5 januari kunnen de selectieteams weer gaan trainen. (A&B selectie, JO19-1, JO17-1, JO15-1 en de JO13-1).
    • Maandag 11 januari start van het normale trainingsprogramma voor alle teams.

Als wedstrijdsecretarissen gaan wij er hierbij vanuit dat we in januari nog geen wedstrijden gaan spelen. Gezien de besmettingen lijkt ons dat het meest reële scenario. Mocht dat wel zo zijn, dan kunnen we nog beslissen om iedereen de gelegenheid te geven om vanaf 4 januari de trainingen te hervatten. We houden alle COVID- maatregelen in de gaten.

Nieuwe wedstrijdkleding Quick.

We kunnen melden dat het eindelijk zover is. Komende week wordt alle Quick wedstrijdkleding bij de club afgeleverd. We gaan deze uiteraard eerst sorteren en dan gaat er een volgend proces in werking, alle kleding uitleveren aan de teams.

Voordat de nieuwe kleding uitgedeeld wordt, worden eerst alle huidige teamtassen ingezameld. Omdat we geen wedstrijden voetballen, willen we de leiders bij deze verzoeken om deze te verzamelen alsof het einde seizoen is. Wij kunnen in de kerstvakantie de teamtassen gaan voorzien van de nieuwe kleding. (We houden vooralsnog de Macron teamtassen aan en hebben deze dus nodig).

Alle complete teamtassen willen wij uiterlijk 17 december terug op de club. Leiders ontvangen hier nog een mail over. We gaan uitzoeken wat nog goed is en wat we zelf nog als (reservemateriaal) kunnen gebruiken. Wat nog goed is en overblijft, gaat naar goede doelen. Bent u zelf actief in het vrijwilligerswerk en heeft u een goede bestemming, laat het dan weten aan Carolien Bloothoofd.

Nieuwe sponsoren

Ook goed nieuws op dit front. De JO13-1 is voorzien van nieuwe trainingspakken, welke gesponsord worden door de orthodontist uit Hellevoetsluis.

• Op de foto Max Overweg in zijn nieuwe pak!

Ook de JO12-1 loopt er weer netjes bij. De firma Wemmers (tanktransporten) heeft trainingspakken en tassen gesponsord !

• De onderhoudsploeg.

Naast de normale werkzaamheden als slepen van de kunstgrasvelden en bijhouden van de grasvelden zijn de afgelopen weken alle randen van de velden bijgewerkt. Een meg klus. Belangrijk ook, omdat we anders straks overal gras hebben op het complex. Dat brengt dan weer de afwatering in gevaar, wat een direct gevolg heeft op de bespeelbaarheid van de grasvelden. Al die strakke lijnen langs de velden en paden zijn niet alleen mooi, maar ook functioneel.
    Voorlopig wordt alleen de belijning op veld 3 bijgehouden om tijd en geld uit te sparen. Zodra er zicht is op competitiewedstrijden komt veld 5 weer in beeld.
    Voorlopig weer een compliment voor de mannen, want het ziet er weer strak uit allemaal.

Het opruimen van het materiaal richting de zijkant van de velden gaat redelijk tot goed.

Blijf allemaal medewerking hieraan verlenen !