• Voorbeeschouwing VV Brielle 1 – v.v. Flevo Boys 1

VV Flevo Boys is een op 1 mei 1957 opgerichte voetbalvereniging uit Emmeloord. De thuiswedstrijden worden op "Sportpark Ervenbos" gespeeld. Het is de grootste en hoogst spelende sportvereniging in de gemeente Noordoostpolder. De club was 27 seizoenen actief op het hoogste amateurniveau, respectievelijk in de Eerste-, Hoofd- en Topklasse. De club degradeerde in het eerste seizoen uit de Topklasse en kwam daarna zes seizoenen uit in de Hoofdklasse. In 2016/17 degradeerde de club naar de Eerste klasse.

In het huidige seizoen 2017/18 speelt Flevo Boys in de Eerste klasse D - zaterdag (KNVB-district Oost). Het eindigde als tweede in de competitie met 62 punten en met 78 doelpunten voor en slechts 27 tegen. Er werd maar twee keer verloren, van SDV Barneveld met 2-3 en van Hierden met 2-1. Een indrukwekkende prestatie! In de eerste nacompetitiewedstrijd wist Flevo Boys eenvoudig met 3-1 te winnen van Hoofdklasser Rijsoord. Er was een hoofdrol weggelegd voor aanvaller Madith Doufikar die drie keer het net wist te vinden. Flevo Boys brengt veel ervaring met zich mee. De spelers weten wat het is om op een hoger niveau te voetballen. Iedere wedstrijd voor de nacompetitie staat echter op zichzelf en dus zal ook het favoriet geachte Flevo Boys onder leiding van trainer Inne Schotanus alles uit de kast moeten halen tegen Brielle.

VV Brielle heeft tegen SV ARC gestreden voor wat het waard was en uiteindelijk leverde dat een 4-3 overwinning op. De toeschouwers kregen een spannende wedstrijd met fraaie doelpunten voorgeschoteld. Na een 0-1 achterstand scoort Claudio Santos Silva een prachtig doelpunt. Na wat tumult moet Brielle met 10 man verder en ondanks de minderheid wist Gino Stolk de 2-1 tussen de palen te schieten. Op slag van rust was er een ongelukkig moment voor Brielle, waar ARC gebruik van weet te maken. Ruststand 2-2. Na rust krijgt de aanstichter van het eerder genoemde tumult zijn tweede gele kaart en gaat de wedstrijd verder met 10 tegen 10. ARC herstelt zich snel en scoort de 2-3. Het is invaller Dennis Berends die de bal zuiver afgeeft op Jeffrey Duijnstee en het staat weer gelijk (3-3). Uit een voorzet van Jeffrey Duijnstee kopt Alexander van Dommelen de bal via de vingertoppen van de doelman op de lat en is Stevie Soares snel ter plaatse om de 4-3 in het net te knikken. Deze mooie overwinning op het sterk combinerende ARC wordt vervolgens uitbundig gevierd.

Ook in deze wedstrijd stonden er weer spelers van Jong Brielle in de basisopstelling en waren er invalbeurten voor een aantal aanstormende talenten. Coach Stanley Rieborn weet de laatste wedstrijden een uiterst gemotiveerd team in het veld te sturen en zal dezelfde instelling zeker ook verlangen tegen Flevo Boys. Als dat lukt, dan kan Brielle zomaar promoveren naar de Hoofdklasse!

Er komt ongetwijfeld veel publiek mee uit Emmeloord om het team op het complex van VV Brielle aan te moedigen. Ook zullen er veel supporters uit Brielle en omstreken komen om VV Brielle te steunen. Hopelijk schotelen de spelers in de thuiswedstrijd tegen VV Flevo Boys de toeschouwers, net als vorige week, weer een goede wedstrijd voor. Wij zijn zeer benieuwd naar deze krachtmeting, u ook?

Businessclublid van de week is Wemmers Tanktransport - https://wemmers.nl/nl - In Bleskensgraaf, onder de rook van wereldhaven Rotterdam, is firma Wemmers rond 1880 gestart met de eerste transporten van agrarische producten per trekschuit. De diversiteit van producten werd in de loop der jaren steeds groter. Wemmers ging met de tijd mee en investeerde in een reiniging voor tankwagens. Het wagenpark groeide ondertussen gestaag. Uitbreiding na uitbreiding volgde, ook het aantal transportlanden groeide. In 2001 vertrok de laatste Wemmers uit de leiding van het bedrijf. De leiding kwam in handen van de huidige directeur Paul van den Nieuwenhuizen. De naam Wemmers wordt nog steeds gevoerd vanwege de historische waarde en de herkenbaarheid binnen de branche. Wemmers Tanktransport is uitgegroeid tot een toonaangevende transporteur binnen de branche. Met meer dan 250 ultramoderne trekkers, opleggers en tankcontainers is Wemmers een bedrijf van formaat. De thuishaven in Bleskensgraaf is voorzien van een ultramoderne reinigingsinstallatie, een intern opleidingscentrum en een eigen werkplaats waar onderhoud en keuringen plaatsvinden. Het bedrijf heeft vestigingen in België, Duitsland, Oostenrijk en Tsjechië. Wemmers blijft investeren in de toekomst, door nieuw materieel, goede planning en enthousiast personeel met klantgerichte instelling. Zo is het bedrijf klaar voor de komende honderd jaar.

Balsponsor is Business Club VV Brielle - https://www.vvbrielle.nl/sponsoring/business-club-vv-brielle/ - als Business Club lid bent u onderdeel van een groeiende groep ondernemers uit diverse branches. Jaarlijks worden er meerdere activiteiten georganiseerd waarbij u zowel kunt ontspannen als netwerken. Een bezoek aan de Business Club verenigt het nuttige met het aangename. De Business Club is onderdeel van een prachtig en sfeervol voetbalcomplex en bieden u als sponsor de mogelijkheid om reclamedoelstellingen en prestatieniveau te combineren. VV Brielle staat voor gezelligheid en zakelijk plezier.