• http://sportclubfeyenoord.com/wp-content/themes/sportclub_feyenoord/images/Sportclub-Logo.pngSportclub Feyenoord is in het jaar 1912 ontstaan uit de Hillesluisse Football Club Celeritas dat in 1909 voortkwam uit Voetbalvereniging Wilhelmina en in 1908 werd opgericht. Na het seizoen 2012-2013 maakte SC Feyenoord de overstap van de zondag hoofdklasse naar de zaterdag vierde klasse, dat was een opzienbarende maar bewuste overstap met als doelstelling om zo snel mogelijk weer in de zaterdag hoofdklasse uit te kunnen komen.

Feyenoord is een klasse apart gebleken dit seizoen. Het team van de huidige trainer Raymond Frehe wist de afgelopen seizoenen de opmars te maken van de vierde klasse naar de eerste klasse. De enige keer dat deze opmars onderbroken werd, was vorig seizoen. Uiteindelijk heeft het team er dus twee seizoenen voor nodig gehad om vanuit de eerste klasse naar de hoofdklasse te promoveren. En hoe? Feyenoord werd ongeslagen kampioen. Pas na het kampioenschap werd de eerste nederlaag geleden bij Oranje Wit (2-0). Afgelopen zaterdag rechtte Feyenoord echter de rug en werd er vakkundig afgerekend met Heinenoord (2-1). Voor de Rotterdammers staat er dus niets meer op het spel en het is daarom te hopen dat het een sportieve en leuke wedstrijd wordt. Brielle speelde eerder op Varkenoord met 1-1 gelijk, dus beide teams lijken aan elkaar gewaagd.

cid:image001.png@01CC6661.ADA69C60VV Brielle verloor afgelopen zaterdag met 2-1 (doelpunt Jeffrey Duijnstee) van Deltasport. Dat is spijtig, maar de werkelijke slag werd de week ervoor geslagen, toen Heinenoord op een 1-1 gelijkspel werd gehouden. Aangezien jongstleden zaterdag ook de nummers twee en drie, respectievelijk Kloetinge en Heinenoord, niet wisten te winnen kan Heinenoord nog in punten gelijk komen. Het doelsaldo van Brielle is echter vele malen beter (+13) dan dat van Heinenoord. Brielle zal naar verwachting de periodetitel van Feyenoord overnemen. Bij verlies tegen Feyenoord kan Kloetinge wel als tweede in de stand eindigen.

De eindstand van de competitie bepaalt in welke poule van de nacompetitie Brielle terechtkomt. Wordt Brielle tweede, dan speelt het slechts twee wedstrijden en deze zijn allebei thuis. Mocht Brielle als derde eindigen in de stand, dan speelt het drie wedstrijden. Eerst uit, dan thuis en dan weer uit.

Dit houdt in dat de wedstrijd van aanstaande zaterdag zeker van belang is. Winnen van Feyenoord houdt in een gunstig nacompetitieprogramma voor de strijd om een plek in de hoofdklasse. Goed om te zien dat er in de afgelopen wedstrijden verschillende talenten uit Jong Brielle met verve de Brielse eer hoog hebben gehouden in deze zware klasse.

De Pupil van de week is Niek Schultz. Niek is 9 jaar en hij speelt als rechterverdediger in de JO11-3.

Businessclublid van de week is Stichting Oud-WRW. Deze stichting steunt VV Brielle al sinds de oprichting, waar VV Brielle dan ook zeer dankbaar voor is.

Balsponsor van de week is Frans van den Bos Hoveniers - https://www.fransvandenbos.nl/ - uit Brielle. De onderneming kent een grote en vaste klantenkring. De opdrachtgevers bestaan uit particulieren, sportverenigingen, petrochemische bedrijven, dienstverlenende bedrijven, overheden en scholen in de regio Voorne-Putten (o.a. Brielle, Hellevoetsluis, Spijkenisse, Rockanje en Oostvoorne) en daarbuiten. Frans van den Bos Hoveniers B.V. probeert zo veel mogelijk tegemoet te komen aan de wensen van de opdrachtgever. Hierbij staan kwaliteit en betrouwbaarheid centraal. Deze eigenschappen worden gerealiseerd door een enthousiaste vaste groep medewerkers die u graag van dienst zijn.

Wij wensen de trainer en spelers van VV Brielle veel succes in deze voor de club zo belangrijke wedstrijd. Wij hopen weer veel toeschouwers langs de lijn te zien.

De wedstrijd begint om 14.30 uur en wensen u allen een fijne wedstrijd toe.