• Voorbeschouwing VV Brielle - BVCB, zaterdag 15 oktober 2022

Brielle is de competitie op z’n zachtst gezegd voortvarend begonnen. Tegen nieuwkomers uit de tweede klasse De Zwerver en SVOD ’22 werden ruime uitslagen geboekt (1-5 en 5-0) en afgelopen weekend moest in Capelle aan den IJssel ook CVV De Zwervers aan de dadendrang van ons vlaggenschip geloven. Met 0-3 werd vakkundig afgerekend met de voormalige zondagclub, die sinds dit seizoen uitkomt in de zaterdag eerste klasse. Opvallend is het daarbij dat er veel wordt gescoord en met name spits Dean Bos vaak succesvol in stelling wordt gebracht, getuige zijn doelpuntenproductie, maar ook dat de achterhoede weinig doelpunten toestaat. Mocht er eens een speler doorheen glippen, dan staat Nigel Keehnen paraat om zijn doel vooralsnog behoorlijk schoon te houden. Er staat een solide basis en dat is een veel prettiger start dan vorig seizoen. Sterker nog: VV Brielle is koploper. Het seizoen is weliswaar pril en de vraag is hoe sterk de tegenstand tot nu toe is geweest, maar die negen punten zijn mooi in Briels bezit. Beter hadden we de competitie niet kunnen beginnen. Aan de mannen de schone taak deze voort te zetten. Dat moet komende zaterdag dan wel gebeuren tegen een bekende, maar vooral ook sterke tegenstander, waartegen de resultaten de afgelopen jaren wisselvallig waren: BVCB uit Bergschenhoek. Een krachtmeting en gelijk een topper tegen de nummer twee in dit nog prille seizoen.

BVCB uit Bergschenhoek is een geduchte tegenstander, waartegen Brielle het de afgelopen jaren niet altijd gemakkelijk tegen had. Je zou kunnen zeggen dat de krachtsverhouding nagenoeg gelijk is. Brielle en BVCB willen graag een stabiele eersteklasser zijn met eventueel een stapje omhoog. Beide teams gaan uit van een aanvallende speelstijl en beide verenigingen spelen op een mooi complex. BVCB is de competitie goed begonnen. De ploeg van trainer Dirk Boereboom begon dan wel met een gelijkspel (2-2) tegen DCV, maar laatstgenoemde doet ook goed mee met een gedeelde tweede plaats, net onder BVCB. Twee weken geleden werd er met 1-2 gewonnen bij het lastige Nieuw-Lekkerland en afgelopen weekend werd er met 4-2 afgerekend met SVOD ’22. Kortom, de mannen uit Bergschenhoek zullen er alles aan willen doen om Brielle van de eerste plaats te stoten. Brielle kan juist weer goede zaken doen door te winnen en de afstand te vergroten. Met uw steun moet dat laatste zeker mogelijk zijn.

Wedstrijdinformatie
    Wedstrijdnummer7329
    Veldnaamveld 1 - KG1
    WedstrijdtypeNederlandse reguliere competitie