• Voorbeschouwing VV Brielle - RKVV Westlandia zaterdag 9 februari, 14.30 uur

Op 14 november 1922 werd RKVV Westlandia opgericht en kreeg het een terrein toebedeeld aan de Lange Broekweg in Naaldwijk. Na een aantal verhuizingen speelt de vereniging nu op het terrein aan de Hoge Bomen. De accommodatie kan zich meten met heel wat clubs in Nederland. Westlandia (zondag) voetbalt in de derde divisie en de zaterdagtak, de aankomende tegenstander van VV Brielle, speelt al enkele jaren in de eerste klasse.

Westlandia begon de competitie goed met een 1-0 overwinning op Brielle, maar is intussen afgezakt naar een tiende plaats met 15 punten uit 14 duels. De ploeg tekent zich door wisselvalligheid. Afgelopen weekend was er een spectaculaire 3-3 tegen Forum Sport, maar twee weken daarvoor was Poortugaal met 0-5 te sterk en ook voor de winterstop haalde het team maar weinig punten. Het elftal is zeer grillig in de resultaten en het lijkt net zo gemakkelijk te scoren, als doelpunten tegen te krijgen.

VV Brielle wist afgelopen zaterdag niet te winnen in Zeeland bij Kloetinge. Michael van Dommelen scoorde uit een voorzet vanaf de rechterflank de 0-1, maar een klein kwartier voor het einde van de wedstrijd was de 1-1 een feit en gingen er niet drie, maar slechts een punt mee naar Brielle. De punten komen helaas nog steeds mondjesmaat binnen en dat is zonde, want ook andere clubs in deze competitie schrapen moeizaam de punten bijeen. Zo verloor koploper Rijsoord met 1-2 van laagvlieger Heinenoord, verloor SHO van Honselersdijk met 2-3 en BVCB moest in Zeeland de punten aan de Meeuwen laten (1-0). Zo bekeken, is er nog altijd niets aan de hand en is een periodetitel of misschien wel meer dan dat best mogelijk. Dan zullen de kansen er wel in moeten gaan en de concurrentie punten moeten laten liggen. Voorlopig staat Brielle op een vijfde plaats en dat is voor een team met zoveel kwaliteiten eigenlijk te laag.

Komende zaterdag moeten de mannen van trainer Stanley Rieborn er weer staan, als Westlandia op bezoek komt. De uitwedstrijd werd jammerlijk verloren, dus ons vlaggenschip zal erop gebrand zijn om een goed resultaat neer te zetten. Als Brielle vanaf het eerste fluitsignaal scherp is, dan zouden de drie punten op het Geuzenpark moeten blijven. Helaas hebben we deze competitie moeten constateren dat ook Brielle behoorlijk grillig is en tot nu toe teveel punten heeft laten liggen. Laten we hopen dat de punten voor VV Brielle zijn. Wij wensen het team en begeleiding alvast veel succes toe!

Wedstrijdinformatie
    Wedstrijdnummer69626
    Veldnaamveld 1 - KG1
    Klasse1e klasse