• Voorbeschouwing VV Brielle - SHO, zaterdag 9 november 14.30 uur

Steeds Hooger Oud-Beijerland. Zo luidt de officiële naam van de grootste voetbalclub van Oud Beijerland, meestal aangeduid als SHO. De zaterdag-voetbalclub wordt in juli 1930 opgericht. In 1963 komt SHO uit op het hoogste niveau bij de zaterdagamateurs. In 1966 en 1970 wordt SHO kampioen. In 1970 wordt SHO landskampioen van de zaterdagamateurs en bereikt de club de eerste klasse. In 1967, 1968 en 1969 wint het de KNVB-beker.

Vorig seizoen wist SHO op de derde plaats te eindigen in de competitie, dit terwijl men in het seizoen 2017-2018 slechts op plaats elf was geëindigd. Als je kijkt naar de huidige situatie in de eerste klasse B, dan blijkt dat SHO opnieuw goed presteert dit seizoen. Uit de eerste zes wedstrijden wist SHO twaalf punten te behalen en staat het op plaats drie in de stand. De eerste wedstrijd bij Forum Sport werd met 4-2 verloren, SHO won thuis met 2-1 van Voorschoten ’97 en er volgde een klinkende 3-0 thuisoverwinning op BVCB. Nadat de uitwedstrijd tegen Nootdorp was afgekeurd, hervatte SHO de reeks met een 2-0 overwinning in de derby tegen Heinenoord, het verloor met 3-1 bij SV Poortugaal en afgelopen zaterdag wist SHO na een 0-2 achterstand de wedstrijd tegen RVVH alsnog om te buigen naar een 4-2 overwinning.

In deze laatste wedstrijd was het Rowdy Rijsdijk die zijn ploeg in de tweede helft op sleeptouw nam. SHO wist vier keer in de tweede helft te scoren. Dit geeft aan dat er voldoende karakter en werklust binnen de ploeg aanwezig is.Trainer Sander Fakkel van SHO zal ongetwijfeld willen tekenen voor de laatste 1-3 overwinning bij Brielle, hij wist toen met zijn ploeg via jonkie Tim de Pender (twee keer) een wat voordelig verkregen overwinning op Brielle te behalen.

Brielle verloor nadat het halverwege de tweede helft met tien man was komen te staan met 0-4 thuis van SV Poortugaal. De koploper bleef dus ook gemakkelijk overeind tegen Brielle, dat erg veel moeite had met de behendige spitsen van de fusieclub uit Poortugaal. De tegenstander SHO snoepte Brielle vorig seizoen de overwinning af op het Geuzenpark. Brielle speelde aanvallend, maar kreeg in de laatste minuten van de wedstrijd twee doelpunten tegen. Het geluk was toen aan de zijde van SHO en de ploeg uit Oud-Beijerland won met 1-3.

Dit seizoen hebben beide teams weer wat spelerswisselingen ondergaan en dan is het altijd even afwachten hoe de krachtsverhoudingen liggen. Het lijkt erop dat SHO weinig aan kwaliteit heeft ingeboet en ook Brielle pakte in de eerste fase van de competitie aardig wat punten, met name door motivatie en door met elkaar te willen knokken voor een goed resultaat. Er zijn helaas te veel spelers die kampen met lichamelijke ongemakken en dat gaat ten koste van het spel.

Het zal niet eenvoudig zijn om van SHO te winnen, maar misschien heeft Brielle deze keer het geluk aan zijn zijde en pakt het de felbegeerde drie punten. Uiteraard verwacht de trouwe aanhang 100% inzet en een overwinning. Uw steun heeft Brielle zaterdag daarbij weer hard nodig. Succes Brielle!

Pupil van de week is de negenjarige Fedde Schriek. Fedde is verdediger in zijn team JO11-2.

Business Club lid van de week is Tuinderij Vers - http://www.tuinderij-vers.nl/nl/home.html - Tuinderij Vers B.V. staat voor vers, gezond en smaakvol. Dit zijn de ingrediënten uit de keuken van Tuinderij Vers B.V. bij het snijden van een totaal assortiment groenten. Het wil een onderscheidende panklaar leverancier zijn, door middel van: het aanbieden van kwalitatief hoogstaande, innovatieve producten en concepten, het leveren van uitstekende service en kwaliteit, maatwerk, flexibiliteit en just in time en werken voor de klant met gemotiveerde en betrokken medewerkers. Deze missie kan mede mogelijk gemaakt worden door de beschikking over een uiterst modern machinepark, de juiste kennis op de juiste positie binnen het bedrijf, de service gerichte benadering naar haar klanten toe en het in eigen beheer van de logistiek. Tuinderij Vers B.V. wil de continuïteit waarborgen door: optimale omzetspreiding, het aanbieden van unieke concepten en het verder uitbouwen van de bestaande klantomzetten/resultaten door optimalisering en uitbreiding van het servicepakket. Succes Bepalende Factoren voor de Missie en Visie zijn: hoogstaande kwaliteit, productinnovatie, vooruitgang in technologie, efficiënte werkwijze voor optimale kostprijs en kennis van zaken.

Balsponsor van de week is Certus Groep https://www.certusgroep.nl - Certus Groep gelooft in unieke persoonlijkheden die hun krachten bundelen. Het bedrijf is opgericht in 2015 en bestaan uit een groep toegewijde mensen die in het bezit zijn van de meest uiteenlopende kwaliteiten. In een arbeidsmarkt die voortdurend verandert door maatschappelijke ontwikkelingen en politieke besluitvorming, trainen, begeleiden en verbinden zij mensen binnen de overheid. Als organisatieadviesbureau verzorgen zij HR-diensten op maat. De dienstverlening omvat opleidingen, loopbaanbegeleiding, arbeidsbemiddeling en een talentenprogramma. Certus Groep is dé kennispartner voor de overheid. Het bedrijf heeft naast de vestiging in Rotterdam sinds 2018 ook een vestiging in Amsterdam.

Wedstrijdinformatie
    Wedstrijdnummer20405
    Veldnaamveld 1 - KG1
    WedstrijdtypeNederlandse reguliere competitie