• Voorbeschouwing VV Brielle - VV Kloetinge zaterdag 17 november 14.30 uur

Onder de naam “Unitas” werd op 28 november 1931 in de toen nog zelfstandige gemeente Kloetinge een voetbalvereniging opgericht. Na een herindeling viel Kloetinge binnen de gemeente Goes. De clubkleuren waren toen blauw/zwart. Rond 1952 werd de naam “Unitas” gewijzigd in VV Kloetinge. Na enkele jaren veranderden toen ook de clubkleuren in groen/wit. Kloetinge groeide uit tot de grootste zaterdagclub in Zeeland. Het eerste elftal kwam diverse seizoenen uit in de Hoofdklasse. Vorig seizoen werd Kloetinge derde in de zaterdag eerste klasse B.

Dit seizoen is Kloetinge moeizaam begonnen. De resultaten: Kloetinge - Heinenoord 1-1, BVCB - Kloetinge 1-0, Kloetinge - Deltasport 2-2, Rijsoord - Kloetinge 0-0, Kloetinge - Honselersdijk 6-1, Die Haghe - Kloetinge 2-2 en Kloetinge - RVVH 2-1. Wat opvalt bij de uitslagen van de Zeeuwen, is dat de club moeilijk te verslaan is. Er zijn veel gelijke spelen en slechts in BVCB uit Bergschenhoek moest het de meerdere erkennen.

Wij verwachten dat trainer Marcel Lourens zijn team, met een aantal ervaren spelers, zal motiveren om de punten mee uit Brielle te nemen richting Zeeland. Uit de laatste drie wedstrijden pakte Kloetinge zeven van de tot nu toe behaalde tien punten, men is dus gewaarschuwd in Brielle.
    De laatste wedstrijden voor de competitie heeft VV Brielle met overwinningen af weten te sluiten. Natuurlijk, het laatste resultaat blijft het langst hangen in de herinnering. Maar deze wedstrijd was in en tegen Capelle aan den IJssel voor de KNVB-beker. Buiten het feit dat Brielle in grote delen van de wedstrijd niet onderdeed voor de in de hoofdklasse uitkomende Capellenaren, stond de 4-0 overwinning er wel en was er vooral een lesje in effectiviteit. Daar valt van te leren en hopelijk wordt dit aanstaande zaterdag getoond.

Als we echter terugkijken in de competitie, zien we dat Brielle twee keer achter elkaar wist te winnen van de (toenmalige) koplopers. Zowel Forum Sport (2-1) als SHO (0-1) moest het onderspit delven. Qua veldspel was het lang niet altijd gepolijst, maar de strijd en de vechtlust van de Brielle-spelers zorgden ervoor dat de zes punten naar Brielle gingen. Die zorgden er mede voor dat Brielle evenveel punten heeft als de tegenstander van komende zaterdag: Kloetinge. Brielle staat met tien punten uit zeven wedstrijden op een negende plaats en Kloetinge staat twee plaatsen hoger. Toch is er nog van alles te winnen voor vrijwel alle teams. SHO staat nu bovenaan met veertien punten. Dat is dus nog prima in te halen in deze spannende competitie, waarin alle teams (tot nog toe) aan elkaar gewaagd lijken te zijn.

De boodschap is duidelijk: de winnaar van de wedstrijd sluit goed aan bij de koplopers en de verliezer haakt voorlopig af om de strijd voor een hoge klassering in de competitie. Hard werken voor een goed resultaat!

We hopen weer veel toeschouwers te mogen ontvangen op het Geuzenpark. De wedstrijd VV Brielle tegen VV Kloetinge begint om 14.30 uur.