• Voorschoten ’97 1 - VV Brielle 1 eindigt in een gelijkspel (1-1)

Eindelijk weer een competitiewedstrijd in het nieuwe jaar en nog één tegen een tegenstander die wij nog niet eerder tegenkwamen in deze competitie. In wedstrijd dertien is Voorschoten ’97 de tegenstander en er werd gespeeld in een fris Voorschoten. Voorschoten ’97 presteert goed en staat op plaats vier in de competitie met maar één punt achter nummer drie VV Brielle. Nu is elke wedstrijd voor Brielle nog lastig geweest, maar met de wetenschap dat dit de enige ploeg was die wist te winnen van de ongenaakbare koploper SV Poortugaal misschien wel extra moeilijk zo na de winterstop.

Wegens absentie van Harmen Roza nam Dennis Groen de taak waar van verzorger bij het eerste elftal.

Opstelling: Mitchell Lieshout, Bob Legierse, Marcel van den Berg, Marvin Godschalk, Victor de Blok, Anthony Piqué, Luke Corver, Michael Mettrop, Lex van Dommelen, Jazzy Adams en Zepp Jacobs. De reservespelers waren Elwin Spoel, Niels Bekker, Brian Smits, Raoul Gillet en Nigel Keehnen. Geblesseerde spelers: Tom den Boer, Colin Schoors en Deshney Hoornweg.

Brielle begon lekker fel aan de wedstrijd en het was Michael Mettrop die de 0-1 op zijn schoen had na een prima doorkopbal van aanvoerder Lex van Dommelen, maar de anders zo koele Michael strandde op de doelman van Voorschoten ’97. Kort hierna was opnieuw Michael Mettrop weg en opnieuw wist de doelman een doelpunt van Brielle te voorkomen. Lex van Dommelen ging behendig langs zijn man en scheidsrechter Hilgersom vond het blijkbaar nog te vroeg om een strafschop te geven nadat Lex werd vastgehouden. Uit een hoekschop was er deze keer geen kopbal van Marcel van den Berg, maar een harde schuiver die net naast de paal belandde. Ook Voorschoten ’97 liet zien waarom het op de vierde plaats staat: het combineerde vlot en met een idee. De eerste gevaarlijke actie voor het doel van Mitchell Lieshout werd echter door het gedreven spelende Brielle onschadelijk gemaakt en de spits van Voorschoten ’97 knikte een bal naast het doel. Luke Corver opende goed op Lex van Dommelen. Lex speelde de bal slim langs de verdediging van Voorschoten ’97 en lanceerde Jazzy Adams. Jazzy bleef rustig en schoot de bal langs de doelman in het net (0-1).

Overduidelijk werd Lex van Dommelen door het wegmaaien van zijn standbeen onderuitgehaald, maar opnieuw bleef de scheidsrechter stoïcijns en deed of zijn neus bloedde, want hij gunde Brielle geen strafschop. Jazzy Adams was deze keer de aangever en Lex van Dommelen stift de bal over de doelman in het net. Jammer, maar afgevlagd voor buitenspel. Een rommelige situatie voor het doel van Brielle, als het de bal niet goed uit weet te verdedigen en Voorschoten ’97 een kans biedt. Gelukkig wordt die niet benut. Een hard schot van Jazzy Adams is voor de doelman en na paniek bij Brielle is het Mitchell Lieshout die met een prima redding een tegentreffer voor Brielle weet te voorkomen.

Na rust start Brielle weer goed. Uit een hoekschop van Victor de Blok kopt Marcel van den Berg de bal terug op Marvin Godschalk, die uit een halve draai de bal net over de lat jaagt. Voorschoten ’97 gaat op zoek naar een treffer. Een harde pegel gaat via de vuisten van doelman Mitchell Lieshout en de lat over het doel. Jazzy Adams wordt vervangen door Raoul Gillet. Voorschoten ’97 schiet een bal naast en na een prachtige redding van Mitchell Lieshout schiet een aanvaller van Voorschoten ’97 op de buitenkant van de paal en zo komt Brielle goed weg.

Brian Smits komt in het veld voor Michael Mettrop. Gelijk opent Brian met een splijtende pass op Zepp Jacobs, die er vandoor gaat richting doel. Helaas besluit hij om de bal over te spelen in plaats van zelf te schieten. De bal gaat richting Lex van Dommelen, maar voor hij de bal voor zijn voeten heeft, grijpt een verdediger op het laatste nippertje in. Ongeveer vijf minuten voor het einde van de reguliere speeltijd speelt Zepp Jacobs de bal naar Raoul Gillet. Vanaf links legt Raoul de bal panklaar voor de voeten van Lex van Dommelen. Oog in oog met de doelman weet Lex deze grote kans jammer genoeg niet te verzilveren en het duel op slot te gooien. Tot frustratie van Brielle schiet vervolgens Steven Knijnenburg van Voorschoten ’97 in de negentigste minuut met een hard schot in de uiterste hoek Voorschoten ’97 naast Brielle (1-1). Er worden nog wat extra minuten bijgeteld. Voorschoten ’97 schiet nog een keer over het doel, maar de laatste kans op de overwinning is voor Brielle. Lex van Dommelen legt de bal op het hoofd van Marcel van den Berg die de bal bij de vrijgelaten Raoul Gillet krijgt. Van dichtbij schiet Raoul de bal net over de lat en het is klaar in Voorschoten. De puntendeling is een feit.

Op zaterdag 1 februari mag VV Brielle het thuis opnemen tegen BVCB. Deze wedstrijd begint om 14.30 uur op het Geuzenpark en wij hopen onze trouwe toeschouwers weer in groten getale op het Geuzenpark te mogen verwelkomen.