• VV Brielle 1 wint eerste bekerwedstrijd van CION 1 met 6-0

Eindelijk weer een wedstrijd die ergens om ging. Het weer was heerlijk en de tegenstander van vandaag was tweedeklasser CION uit Vlaardingen. De eerste bekerwedstrijd uit de poule van vier.
    CION had dit seizoen aardig wat nieuwe spelers weten aan te trekken van onder andere hoofdklasser Rijsoord. Op het veld was dat echter niet te zien, want trainer Ricky van den Bergh had slechts elf spelers tot zijn beschikking. Ook bij Brielle zijn er nog afwezigen en geblesseerden, maar eerlijk is eerlijk; trainer Gijs Zwaan van Brielle had in ieder geval een completere spelersgroep.

Brielle begon met de volgende spelers: Nigel Keehnen, Marvin Godschalk, Marcel van den Berg, Dimitri Poortvliet, Bob Legierse, Anthony Piqué, Luke Corver, Jordy Braber, Zepp Jacobs, Lex van Dommelen en Kevin van la Parra. De wisselspelers waren: Joël Barreto, Vincent Eielts, Adam el Fazazi, Luuk Kraaijeveld en Jesse van der Reiden.

Niet inzetbaar: Rowan Barendrecht, Dean Bos, Candido da Conceicao, Guylain Gillet, Ryan Griffiths, Mitchell Lieshout en Justin Tromp.

De eerste aanval en gevaarlijke situatie werd door CION gecreëerd. Een schot op doel en Nigel Keehnen moest de bal loslaten, maar met assistentie werd een doelpunt voorkomen. Een diepe bal op Kevin van la Parra en weg was de snelle buitenspeler. Kevin hield goed het overzicht en zette de bal voor op Lex van Dommelen. Lex scoorde zoals het moet, maar de assistent-scheidsrechter vlagde en het doelpunt werd afgekeurd. Onterecht, volgens de toeschouwers die op dezelfde lijn stonden als de vlaggenist. Gelukkig was de volgende aanval weer fraai en opnieuw was Kevin van la Parra de aangever en Lex van Dommelen de afmaker (1-0). Met een slimme bal van de voet van Lex van Dommelen kwam Jordy Braber oog in oog te staan met de doelman, helaas schoot Jordy de bal naast. Kevin van la Parra flitst er nog eens langs en schiet de bal nu zelf met uiterste precisie in de benedenhoek (2-0). Zepp Jacobs vanaf de andere flank kaatst met Lex van Dommelen, Zepp passeert een verdediger en maakt de derde (3-0).

Tot tweemaal toe krijgt Brielle de kans op het vierde doelpunt, zeker de laatste inzet van Marcel van den Berg wist CION op miraculeuze wijze uit het doel te houden. CION kwam nauwelijks aan aanvallen toe en moest verder met tien man, omdat CION geen reservespelers had en een speler zich blesseerde.
    Na rust komen Adam el Fazazi en Luuk Kraaijeveld in het veld voor respectievelijk Zepp Jacobs en Luke Corver, die na een forse blokkade niet meer honderd procent fit was. Lex van Dommelen zakte van de aanval naar het middenveld. Het is frappant dat de eerste kansen in de tweede helft voor CION zijn, maar Nigel Keehnen was bij de les en liet zich niet passeren.

Na een fraaie steekpass van Jordy Braber had Luuk Kraaijeveld een vrije doortocht en de spits rondde bekwaam af (4-0). De energieke Bob Legierse bracht de bal vanaf de achterlijn voor het doel en opnieuw schiet Luuk Kraaijeveld raak (5-0). Onduidelijk was waarom de derde treffer van Luuk Kraaijeveld werd afgekeurd, dus (nog) geen hattrick. Jesse van der Reiden komt Anthony Piqué vervangen, die duidelijk weer in zijn ritme komt. Lex van Dommelen pegelt een vrije trap over de lat en de doelman van CION weet een inzet van Bob Legierse te keren. Joël Barreto komt Bob Legierse vervangen. Na een uiterst fraaie aanval van Brielle zet Lex van Dommelen de bal voor het doel waardoor Luuk Kraaijeveld alsnog zijn hattrick produceert. Luuk kopt de bal snoeihard in het doel (6-0). De scheidsrechter ziet dat er meer en meer mankementen komen aan CION-zijde en zo besluit hij, na overleg met beide trainers, af te blazen. Jammer voor de invallers die nog maar kort op het veld stonden. Zo werd de eindstand 6-0 voor Brielle na 76 minuten voetbal.

VV Brielle dicteerde de gehele wedstrijd en CION was niet bij machte op daar iets tegenover te zetten. De uitslag was fors, maar er werden toch nog te veel kansen gemist, dus er is nog volop werk aan de winkel voor de heren trainers en spelers.

Aanstaande zaterdag speelt VV Brielle 1 uit tegen Die Haghe 1 om 14.30 uur op sportpark Ockenburgh in ‘s-Gravenhage. VV Brielle 2 won vrij gemakkelijk van Excelsior Maassluis 2 met 5-1 en speelt volgende week uit tegen MVV’27 2 in Maasland.