• VV Brielle 1 wint van Excelsior Maassluis O21

Na de drie bekerwedstrijden die naar behoren zijn verlopen, stond er dinsdag een oefenwedstrijd op het programma. Thuis tegen Excelsior Maassluis O21 dat in de derde divisie uitkomt. In de O21 competitie moest Excelsior Maassluis O21 zijn meerdere erkennen in SC Cambuur dat met 2-1 won en na drie wedstrijden ook de ongeslagen koploper is. Verder wist het jonge team tweemaal met 3-0 te winnen van FC Dordrecht en SC Heerenveen, hetgeen een knappe prestatie genoemd mag worden. Brielle was niet geheel compleet en ook aan Brielle zijde veel jonge spelers in de selectie.

Brielle begon met de volgende spelers: Nigel Keehnen, Fabian van Benthem, Bo van der Gaag, Lex van Dommelen, Kevin van la Parra, Anthony Piqué, Joey Gomes, Zepp Jacobs, Claudio Santos Silva, Dean Bos en Giliomar Leona.
    Wisselspelers: Guylain Gillet, Deshney Hoornweg, Damian de Jong, Bob Legierse en Daniqué Wolters. Afwezig/niet inzetbaar: Koen Botterhuis, Jordy Braber, Vincent Eielts, Younes Hadiki, Dimitri Poortvliet, Tom Sleeuwenhoek en Merijn Wolters.

Vanaf het beginsignaal trapten de spelers van Excelsior Maassluis het gaspedaal in, maar Brielle liet zich niet verrassen en hield zijn defensie op slot. De eerste kans krijgt de weer herstelde Lex van Dommelen, Lex schiet de bal (uit een hoekschop) hard richting doel. De bal wordt half uitverdedigd en komt op het hoofd van Zepp Jacobs, die de bal naast het doel kopt. Anthony Piqué schiet na een dribbel naast en Dean Bos kan bij een volgende aanval, opgezet door Gilliomar Leona en Zepp Jacobs, de bal net niet binnen tikken.

Uit een gevaarlijk genomen hoekschop kopt een speler van Excelsior Maassluis over het doel van Nigel Keehnen. Dat doet Brielle beter, want uit een hoekschop van Joey Gomes kopt Dean Bos de bal krachtig in de touwen (1-0). De lichtgeblesseerde Claudio Santos Silva wordt vervangen door Damian de Jong. Uit een vrije trap van Joey Gomes kopt Bo van der Gaag de bal naast. Een mooi schot van Excelsior Maassluis vliegt langs de kruising. Damian de Jong komt goed voor een verdediger van Excelsior Maassluis als hij de bal ontvangt van Zepp Jacobs, helaas schiet Damian de bal naast het doel.

Na rust komen Bob Legierse in het veld voor Fabian van Benthem en Daniqué Wolters voor Joey Gomes. Een prima assist van Zepp Jacobs komt bij de geheel vrijgelaten Dean Bos. Dean schrok van de tijd en ruimte die hij had om zijn tweede doelpunt te maken. Hij had meer tijd moeten nemen om deze kans te benutten. Na twee op elkaar volgende hoekschoppen wordt een harde pegel van Daniqué Wolters op miraculeuze wijze van de lijn gehaald.

Guylain Gillet komt het veld in voor Gilliomar Leona. Koud in het veld gaat Guylain er behendig vandoor na een voorbereidende actie van Zepp Jacobs. Helaas mikt Guylain de bal naast het doel. Excelsior Maassluis krijgt aan de andere kant de kans op de gelijkmaker. De bal wordt echter na een fraaie en supersnelle uitval over het doel geschoten. Dat kunnen wij ook, dacht Brielle. Bo van der Gaag zet de aanval op en bedient Bob Legierse. Ook Bob denkt niet te veel met de bal blijven lopen en geeft een pass op maat aan Dean Bos. De doelman was al geslagen, maar Dean ziet de bal opnieuw naast gaan.

Vanaf de linkerflank is Zepp Jacobs snel weg en hij levert een scherpe voorzet af. De bal komt op maat aan bij Damian de Jong en de 2-0 ligt in het doel. Prima uitgevoerd! Dean Bos krijgt wat last en Joey Gomes komt terug als invaller. Kort voor de negentig minuten om zijn zien de aanwezige toeschouwers nog een mooie aanval van Excelsior Maassluis. De interceptie van Nigel Keehnen bleek gelukkig genoeg en opnieuw haperde de afwerking bij Excelsior Maassluis. Uitslag: 2-0. Scheidsrechter Wiebe Dedert floot een prima (sportieve) wedstrijd.

Conclusie: een leuke wedstrijd met snelheid en beleving aan beide kanten. De jonkies van Excelsior Maassluis lieten bij vlagen sprankelend voetbal zien en de combinatie van jong en zeg maar sommige wat belegen spelers van Brielle maakten er een nuttige oefenpartij van. Op naar de competitie!

Aanstaande zaterdag 24 september om 14.30 uur: De Zwerver – VV Brielle 1. Parkeren op IHC terrein, Smitweg 6 te Kinderdijk – ingang complex de Zwerver aan de Veerdam (naast huisnummer 5).