• VV Brielle 2 speelt gelijk en vergeet zichzelf te belonen

Brielle 2 wist vandaag de grote hoeveelheid kansen niet te benutten. Na lang met 0-1 voor te hebben gestaan, door een doelpunt van Mitchell Polet, kreeg het in het tweede gedeelte van de tweede helft na één misser de gelijkmaker voor de kiezen. De wedstrijd tegen Kethel Spaland eindigde dus in 1-1. Eigenlijk kon dit niet, gezien de bizar grote hoeveelheid kansen die maar niet benut werden met een in de eerste helft totaal onmachtig Kethel Spaland. In de tweede helft kreeg ook de club uit Schiedam wat kansen, maar dat stond in de verste verte niet in verhouding met de kansen die Brielle verprutste.

Brielle 2 begon in de volgende samenstelling: Mitchell Lieshout (1), Bob Legierse (2), Jordi de Visser (3), Lonny Mendes Fernandes (4), Robin Bos (5), Richard Zebregs (6), Rowan Barendrecht (7), Luke Corver (8), Tom den Boer (9), David van Meggelen (10) en Mitchell Polet (11). Op de reservebank namen Nigel Keehnen, Jesse van der Reijden, Martijn Rollof en Igor Lopes dos Santos plaats. Denzel Engelhart, Julian de Geus, Colin Schoors, Marnix Sonneveld, Joshua Stout, Quinten Kloof, Nick van Wingerden, Daverick Brigitta en Edwin Lake kwamen vandaag niet in actie bij Brielle 2.

Prachtig weer op het Sportpark Willem Alexander van Kethel Spaland. De tegenstander heeft kans gezien om één punt te pakken uit de eerste drie competitiewedstrijden, terwijl Brielle 2 tot driemaal toe een nipte nederlaag moest slikken.

Robin Bos speelt de bal diep op Tom den Boer en zet voor op de snel meegelopen Mitchell Polet. De doelman van Kethel Spaland krijgt nog even zijn vingertoppen er tegen, maar dan is de bal voor Mitchell die de bal simpel in het net schiet (0-1). Rowan Barendrecht speelt de bal naar Bob Legierse en Bob geeft de bal in loop mee aan Mitchell Polet. De voorzet van Mitchell gaat echter aan ieders neus voorbij. Een één-twee van Tom den Boer met David van Meggelen is van grote schoonheid, alleen weet Tom net niet af te ronden.

Een voorzet van Tom den Boer komt uiteindelijk voor de voeten van Luke Corver die in kansrijke positie komt en door een duwtje binnen de zestien ten val komt, maar geen strafschop krijgt. Een hoekschop van Rowan Barendrecht wordt in één keer op de slof genomen door Bob Legierse. De bal vliegt jammer genoeg naast het doel. Een pass van Rowan Barendrecht op David van Meggelen is op maat en David schiet de bal naar de benedenhoek van het doel. Tot ieders verbazing weet de doelman de bal nog net voldoende te toucheren.

Een dropvolley van Tom de Boer vliegt over het doel. Met een fraaie actie laat David van Meggelen zijn tegenstander de hielen zien en biedt Tom den Boer de kans. Het schot van Tom is niet krachtig genoeg en de doelman weet te redden. Rowan Barendrecht stuurt Mitchell Polet diep weg en die biedt Tom den Boer een niet te missen kans... maarrr Tom mist. David van Meggelen zet met een goede individuele actie de verdediging van Kethel Spaland op het verkeerde been, maar niet de doelman want die werpt zich op de bal.

Na rust schiet Mitchell Polet de bal naast het doel na een prima voorzet van Tom den Boer. Nogmaals bereikt een voorzet van Tom den Boer een medespeler en nu is het David van Meggelen die langs een verdediger glipt maar dan even de balcontrole kwijt is. Ook een pass van Mitchell Polet bereikt David van Meggelen. Helaas wordt ook deze kans niet benut. Na een prima combinatie tussen Tom den Boer en David van Meggelen krijgt Mitchell Polet de bal en zijn schot scheert over de kruising. Het eerste (!) gevaar voor Brielle, een schot van een Kethel Spaland aanvaller gaat voor het doel van Mitchell Lieshout langs.

Het wordt eentonig; kansen voor Mitchell Polet en David van Meggelen treffen geen doel. Robin Bos lijkt de wedstrijd te beslissen met een kopbal uit een hoekschop van Mitchell Polet, helaas is nu de paal een sta-in -de-weg. Een uit het niets schot teistert de lat boven Mitchell Lieshout en hierna moet Mitchell redden. Opnieuw gaat de bal niet in het doel van Kethel Spaland, het zijn David van Meggelen en Tom den Boer die niet trefzeker zijn. Martijn Rollof komt het veld in voor Tom den Boer.

Dan slaat het noodlot toe. Eén misser in de defensie van Brielle is genoeg voor Kethel Spaland om de 1-1 langs Mitchell Lieshout in het net te schieten. Luke Corver speelt Rowan Barendrecht aan en ook hij weet niet af te ronden, al werd hij wel wat gehinderd. Een schot van Kethel Spaland gaat ruim over. Igor Lopes dos Santos komt in het veld voor Mitchell Polet. De spits van Kethel Spaland schiet de bal naast het doel. Een indraaiende voorzet van Martijn Rollof wordt atletisch door de doelman weggebokst. Jesse van der Reijden komt de wat geblesseerde Luke Corver vervangen. David van Meggelen schiet de bal hard in na na een voorzet van Martijn Rollof, maar de doelman ziet kans om de bal nog net over de lat te tikken. Brielle blijft gaan voor de overwinning. Uit een hoekschop komt tot tweemaal toe veel gevaar en gaat de bal wel of niet over de lijn het doel in? De scheidsrechter heeft geen doelpunt waargenomen en kent het doelpunt dan ook niet toe.

De scheidsrechter van vanmiddag floot verder een goede wedstrijd, maar was wel veel rond de middencirkel te vinden. Een schot van Lonny Mendes Fernandes gaat naast. Een vrije trap van Lonny Mendes Fernandes wordt door de doelman over de lat geduwd. Uit de hierop volgende hoekschop kopt Igor Lopes dos Santos de bal via de grond over het vijandige doel. Een laatste actie van David van Meggelen is flitsend. David trekt de bal voor waar helaas niemand ter plaatse is om af te ronden. Zo eindigt de wedstrijd in mineur, want vandaag had maar één ploeg recht op de zege en dat was Brielle.

Zaterdag 20 oktober gaat Brielle 2 op bezoek bij koploper Sportlust ’46 in Woerden. Sportlust ’46 heeft inmiddels negen punten uit 4 wedstrijden en verloor alleen van Smitshoek 2. De wedstrijd Sportlust ’46 2 - VV Brielle 2 begint om 11.30 uur.