• VV Brielle 2 verliest in blessuretijd van Sportlust'46 2

In een stormachtige wedstrijd verloor Brielle 2 met 1-2 van het op de tweede plaats staande Sportlust'46. Na een 0-1 ruststand, waar Brielle niet alleen tegen Sportlust'46, maar ook de storm tegen had. De 1-1 werd door Robin Bos gemaakt en de zeer zure 1-2 viel in blessuretijd.

De opstelling: Mitchell Lieshout (1), Robin Bos (2), Colin Schoors (3), Jordi de Visser (4), Bob Legierse (5), Brian Smits (6), Richard Zebregs (7), Marnix Sonneveld (8), Martijn Rollof (9), Julian de Geus (10) en Mitchell Polet (11).
    Op de bank namen Armin Hasanovic (12), Quinten Kloof (14), Jesse van der Reiden (15), Ryan Griffiths (16) en Nigel Keehnen (21) plaats. Niet inzetbaar waren Nick van Wingerden, Joshua Stout, Rowan Barendrecht en Igor Lopes dos Santos vanwege blessures en andere gezondheidsproblemen.

De wedstrijd kenmerkte zich door de keiharde wind, slecht veldspel, veel overtredingen van met name Sportlust'46 (waarbij diverse spelers van Brielle geblesseerd raakten) en een scheidsrechter die nauwelijks optrad. De 0-1 ging langs doelman Mitchell Lieshout via de rug van Brian Smits en was daardoor onhoudbaar. Door het voordeel van de harde wind in de rug werd Brielle door Sportlust'46 teruggedrongen en waren er soms hachelijke situaties voor het doel van de doelman van Brielle. Na een forse overtreding kon Brian Smits het veld al verlaten en kwam Jesse van der Reiden het veld in. Ook Julian de Geus en Colin Schoors werden hard geraakt, maar gelukkig konden zij weer verder voetballen. Uit een vrije trap komt de bal bij Robin Bos die de bal net over de lat schiet en ook een tweede schot van Robin vliegt, mede door de harde tegenwind, net over het doel van Sportlust'46.

Na rust is Brielle veel op de helft van Sportlust'46 te vinden. Uiteindelijk scoort Robin Bos de gelijkmaker (1-1). Brielle wist verder weinig openingen te vinden in de sterke defensie van Sportlust'46. Colin Schoors probeerde het met een afstandsschot, maar de doelman plukte de bal uit de lucht. Misschien had Brielle meer pogingen van afstand moeten afvuren, daar de wind in de rug de bal extra vaart had gegeven. Armin Hasanovic kwam Richard Zebregs vervangen en had nog een aardige kans, maar Brielle kreeg de bal er niet in. Bij een uitval bracht Mitchell Lieshout knap redding en dan slaat in blessuretijd Sportlust'46 alsnog toe. Even geen goede dekking na een vrije trap en de bal ligt binnen. De zeer zure 1-2 nederlaag is een feit.

Volgende week de lastige uitwedstrijd tegen Spirit en dan moet het een stuk beter als vandaag, want nu was eigenlijk alleen aanvoerder Robin Bos in vorm bij VV Brielle.