• VV Brielle 2 verliest nipt van Excelsior Maassluis 2

Na twee goed gespeelde oefenwedstrijden tegen Drechtstreek 2 en WFB 1, die gemakkelijk gewonnen werden, was vorige week de uitslag van de eerste bekerwedstrijd voor Brielle 2 een tegenvaller. Tegen het fysiek sterke Honselersdijk moest Brielle 2 een 5-0 nederlaag slikken. Ondanks het zeker niet onaardige veldspel en de hoeveelheid kansen werd het team van Ryan Klipsteen met een geflatteerde nederlaag naar huis gestuurd.
    Vandaag moest Brielle 2 tegen het ijzersterke Excelsior Maassluis 2, dat in de hoogste reserveklasse in de competitie speelt en al jaren daar in de top bivakkeert.

Brielle 2 begon in de volgende samenstelling: Nigel Keehnen (1), Bob Legierse (2), Jesse van der Reiden (3), Jordi de Visser (4), Victor de Blok (5), Richard Zebregs (6), Mitchell Polet (7), Julian de Geus (8), Martijn Rollof (9), Tom den Boer (10) en Rowan Barendrecht (11). Op de reservebank namen Robin Bos, Daverick Brigitta, Igor Lopes dos Santos, Marnix Sonneveld en Edwin Lake plaats. Nick van Wingerden, Joshua Stout, Denzel Engelhart en Quinten Kloof waren om uiteenlopende redenen afwezig. Trainer Johnny van Dijke is nog met vakantie.

Excelsior Maassluis (EM) begon, zoals verwacht, met goed combinatievoetbal en snel opkomende middenvelders. Na enkele gevaarlijke situaties voor het doel van Nigel Keehnen kreeg Brielle na een uitval een hoekschop. Die bracht gevaar, want een verdediger van EM moest de bal van de eigen doellijn trappen. Een schot van Tom den Boer valt op het dak van het doel. Nigel Keehnen reageert zeer attent na slordig balverlies. Opnieuw een snelle uitval van Brielle met Mitchell Polet, die de bal net over de lat lift. Nigel Keehnen redt met een prima reflex en voorkomt een tegendoelpunt. Na ongeveer 35 minuten is het toch raak en EM komt met 0-1 voor. Brielle krijgt een kans, maar de bal is te lang onderweg en kan daardoor niet scoren. Een kopbal van Martijn Rollof wordt uit het doel gewerkt. EM kopt over het doel uit een hoekschop.

Na rust klapt de buitenspelval te laat dicht en EM schiet de 0-2 binnen. Martijn Rollof krijgt een kans maar ziet de doelman redden. Een hard schot van Tom den Boer gaat via de onderkant van de lat het veld weer in. Mitchell Polet reageert alert en schiet de 1-2 langs de doelman. Na een verloren duel komt een speler van EM voor Nigel Keehnen, maar de bal wordt over geschoten. Tom den Boer kopt de bal slim door naar de mee opgekomen Victor de Blok. De voorzet van Victor komt aan bij Martijn Rollof, en die wordt neergelegd binnen het strafschopgebied. Hij krijgt geen strafschop, maar schiet liggend nog wel de bal in de handen van de doelman. Igor Lopes dos Santos komt Martijn Rollof vervangen. Igor krijgt gelijk een kans, maar de doelman redt ten koste van een blessure. Een vrije trap van Tom den Boer wordt door Mitchell Polet van dichtbij tegen de doelman gekopt. Daverick Brigitta komt het veld in voor Rowan Barendrecht. Uit een messcherpe aanval scoort EM de 1-3. Een pas van Mitchell Polet wordt in dank aangenomen door Daverick Brigitta die de verdediging te snel af is en via de doelman de 2-3 in het doel legt. Marnix Sonneveld komt Julian de Geus vervangen. Jammer dat kort hierna de scheidsrechter besluit een tweede gele kaart aan dezelfde speler te geven en Brielle met tien verder moet. Er gebeurde daarna niet zoveel meer. Tom den Boer probeerde het nog twee keer, maar zijn pogingen troffen geen doel, dus bleef het bij een nipte 2-3 nederlaag.

De spelers van Brielle 2 hebben vandaag met veel inzet Excelsior Maassluis bestreden en het was een leuke wedstrijd voor de toeschouwers. De spelers van Brielle mochten met opgeheven hoofd het veld verlaten.
    Fijn dat Jaap Quak vandaag als assistent-scheidsrechter van de partij was.

Aanstaande dinsdag oefent Brielle 2 thuis om 20.15 uur tegen reserve hoofdklasser Pelikaan 2.