• VV Brielle haalt uit tegen rijnmond hoogvliet

Natuurlijk was er een niveauverschil tussen Brielle dat in de eerste klasse acteert en Rijnmond Hoogvliet Sport (RHS) dat uitkomt in de derde klasse. Waar Brielle zich vorig seizoen via de nacompetitie net niet de hoofdklasse in wist te spelen slaagde ook RHS er op de valreep niet in om te promoveren naar de tweede klasse. Het niveauverschil weerhield RHS niet om tegen Brielle te oefenen en dit valt te prijzen. Daar ook Brielle 2 gelijktijdig thuis oefende, werd eerst een gezamenlijke lunch georganiseerd. Goed voor het groepsgevoel en ook al omdat diverse A-selectiespelers in het tweede elftal van Ryan Klipsteen minuten moesten maken.

Zo sloten Bob Legierse, Victor de Blok, Richard Zebregs, David van Meggelen en Tom de Boer in de eerste helft aan bij het tweede. In de tweede helft verwisselden Victor de Blok en Tom de Boer van veld met Elwin Spoel en Niels Bekker.

Een tegenvaller in het team van Stanley Rieborn is dat doelman Deshney Hoornweg zich op de training behoorlijk blesseerde. Ook zijn Claudio Santos Silva, Lonny Mendes Fernandes en Stevie Soares nog niet fit.

Brielle begon met de volgende opstelling: Mitchell Lieshout (1), Marvin Godschalk (2), Brian Smits (3), Marcel van den Berg (4), Elwin Spoel (5), Julian de Geus (6), Jeffrey Duijnstee (7), Gino Stolk (8), Mike van Dommelen (9), Lex van Dommelen (10) & Niels Bekker (11). Op de reservebank namen Marco de Borst, Colin Schoors & Luke Corver plaats.

In het begin van de wedstrijd was Brielle niet in staat om een bres te slaan in de defensie van RHS. Na onachtzaamheid wist RHS zelfs op 0-1 te komen. Toch pakte Brielle het daarna voortvarend op. Niels Bekker schiet de gelijkmaker binnen en bij een volgende actie geeft Niels de bal af aan Mike van Dommelen die met een heerlijke stift de doelman van RHS kansloos laat (2-1). Broer Lex van Dommelen maakt bekeken de 3-1 en een verwoestende uithaal van Jeffrey Duijnstee betekent de 4-1. Van afstand schiet Gino Stolk de 5-1 in het doel en na een flitsende één-twee met Mike van Dommelen maakt Marvin Godschalk de 6-1.

Na rust wordt er flink gewisseld bij Brielle. In het veld komen Colin Schoors, Marco de Borst, Victor de Blok, Luke Corver en Tom den Boer. Marcel van den Berg, Brian Smits, Elwin Spoel, Julian de Geus & Niels Bekker mochten plaats maken.

Met een kopbal tekende Jeffrey Duijnstee voor 7-1, zijn tweede treffer deze middag. Mike van Dommelen stift de 8-1 via de onderkant van de lat in het doel en met een kopbal maakt hij ook de 9-1. RHS maakt gebruik van een foutje in de laatste linie (9-2). Inmiddels zijn Brian Smits en Julian de Geus weer ingevallen voor Lex van Dommelen en Jeffrey Duijnstee. Een vrije trap van Brian Smits scheert over de kruising. Uit een voorzet van Tom den Boer kopt Mike van Dommelen de 10-2 binnen en na een goede actie maakt Mike van Dommelen zijn vijfde doelpunt van deze middag en is de einduitslag 11-2.

Een prima uitslag, al waren er best nog wat opmerkingen over de uitvoering. Ook het samenspel was nog niet altijd vloeiend.
    Op naar de eerste districtsbeker wedstrijd die aanstaande zaterdag op het Geuzenpark gespeeld wordt tegen Oostkapelle. Komt u ook kijken? De wedstrijd begint om 14.30 uur en laten we hopen dat Brielle dan weer met een klinkende overwinning van het veld gaat.