• Afgelopen dinsdag is JO13-4G onder de bezielende leiding van de trainers Jesse Honcoop, Marnix Sonneveld en leiding Mike Mol en Ingrid Klomp kampioen geworden!

Hier was helemaal niet meer op gerekend, omdat het onwaarschijnlijk leek dat koploper Rozenburg nog punten zou verspelen, maar dat deden ze wel.

Tegen SJO Korendijk werd verloren en dat betekende dat Brielle de laatste 3! wedstrijden allemaal moest winnen om kampioen te worden en dat binnen 7 dagen!

De eerste wedstrijd werd er met 3-0 van een versterkt SHO gewonnen, de tweede wedstrijd werd Spijkenisse met 6-1 naar huis gestuurd en kwam het dus aan op de laatste wedstrijd van het seizoen ?? uitgerekend tegen Korendijk, onze favoriete tegenstander. In de herfstcompetitie werd er nog van ze verloren en dat leek ook nu weer te gebeuren na een redelijk snelle 1-0 achterstand, maar nog voor rust trokken we de stand uit het niets weer gelijk, overigens op het prachtige eerste veld van SV Piershil. De tweede helft was geheel anders en de jongens en meiden hadden blijkbaar door dat er een kampioenschap op het spel stond, er was plots passie en strijd, niemand verzaakte!

Korendijk kwam nauwelijks meer in hun zo vertrouwde spel en Brielle maakte al snel de 1-2. Vlak voor tijd maakte Brielle ook nog de verlossende 1-3 en kon het niet meer mis gaan: Brielle was kampioen!

Ongelofelijk leuke ervaring voor onze jongens en meiden die er als team toch maar in geslaagd zijn dit resultaat te behalen, proficiat!

Er werd op het veld een flink feest van gemaakt met confetti, kinderchampagne en snoepmedailles en de trainers Jesse en Marnix werden getrakteerd op een kinderchampagne douche.

De vele meegereisde ouders, broers, zussen, opa’s en oma’s genoten volop!

Komende zaterdag krijgen we nog een huldiging in de rust van de promotiewedstrijd van het eerste elftal en sluiten we het seizoen af met een patatje en een drankje.

Kortom een geslaagd seizoen!

• Wij feliciteren de spelers, leider Mike Mol en de trainers Jesse Honcoop en Marnix Sonneveld met het behalen van dit fantastische resultaat!