• VV Brielle laat de punten aan SV Nootdorp

De uitwedstrijd tegen ex-hoofdklasser SV Nootdorp werd gespeeld op natuurgras en het was met een noordoosten wind best fris in Nootdorp. Brielle was weer redelijk compleet, het miste alleen Deshney Hoornweg die jongstleden maandag een knieoperatie heeft ondergaan en die is gelukkig goed verlopen.

Na 25 minuten aftastend voetbal was het Brielle dat de kansen kreeg en tweemaal de bal op de lat schoot. Nootdorp had voor rust niets in te brengen. Na rust, amper begonnen, mocht Nootdorp een cadeautje uitpakken en de bal verdween onhoudbaar in de kruising. Wat een domper! Vervolgens was Brielle even van slag en wist Nootdorp nogmaals te scoren. Na de 2-0 achterstand werden de mouwen opgestroopt en kreeg Brielle vele mogelijkheden maar wist het er slechts één te benutten via Zepp Jacobs. Iedereen was het er na afloop over eens dat de 2-1 nederlaag een zure was en dat, gezien het vertoonde spel, Brielle had moeten winnen.

Opstelling: Mitchell Lieshout, Bob Legierse, Marcel van den Berg, Marvin Godschalk, Elwin Spoel, Anthony Piqué, Raoul Gillet, Luke Corver, Jazzy Adams, Lex van Dommelen en Zepp Jacobs. De reservespelers waren Victor de Blok, Michael Mettrop, Colin Schoors, Brian Smits en Nigel Keehnen. Geblesseerd waren Tom den Boer en Deshney Hoornweg en Niels Bekker was vandaag afwezig.

De eerste 25 minuten was er weinig spannends te beleven op Sportpark ’s-Gravenhout in Nootdorp. Lex van Dommelen speelt Raoul Gillet aan en Raoul geeft de bal op maat mee aan de sterk mee opgekomen Elwin Spoel. Het schot van Elwin passeert het doel van Nootdorp op een haar. Een voorzet van Jazzy Adams wordt door Lex van Dommelen doorgekopt en Raoul Gillet schiet de bal hard in, maar zijn inzet wordt helaas nog aangeraakt door een speler van Nootdorp en slechts een hoekschop resteert. De hoekschop wordt uitverdedigd. Sterk opkomen van centrale verdediger Marvin Godschalk, die uiteindelijk Lex van Dommelen bereikt. Lex schiet de bal echter op de lat. Kort hierna herhaalt Anthony Piqué dit met een harde poeier van buiten het strafschopgebied op de lat. Na een afgeslagen hoekschop komt de bal bij Jazzy Adams, die vervolgens een “raket” afvuurt op het doel. De bal wordt met veel geluk door doelman Yannic Augustinus met de voet gekeerd. We gaan rusten met een 0-0 stand en het wachten is op het eerste doelpunt van Brielle.

Amper een minuut na rust schiet invaller Serhat Cakmak de bal pardoes in de kruising, als een bal als een cadeautje voor zijn schoen komt. Wat een domper! Jazzy Adams mikt de bal naast het doel en Brielle staat vervolgens even te stuntelen bij een uitval. Bijna maakt Nootdorp het tweede doelpunt, maar dat doelpunt komt er toch want uit de volgende aanval schiet Serhat Cakmak de 2-0 binnen. Brielle herpakt zich en drukt Nootdorp vast op eigen helft. Jazzy Adams en vervolgens Zepp Jacobs schieten de bal over het doel en de niet meer 100% fitte Raoul Gillet wordt vervangen door Michael Mettrop. Bob Legierse komt goed naar binnen en schiet de bal vanaf een meter of vijftien over het doel. Een voorzet van Michael Mettrop wordt door Jazzy Adams goed doorgekopt en Zepp Jacobs schiet de 2-1 binnen.

Met nog voldoende tijd op de klok lijkt het een kwestie van tijd dat Brielle de score in zijn voordeel om kan buigen. Brian Smits komt Luke Corver vervangen. Een prima voorzet van Bob Legierse komt bij Michael Mettrop aan, die de bal van dichtbij in het zijnet schiet. Ook Nootdorp schiet in het zijnet, maar wel vanuit buitenspel. De scheidsrechter heeft dit echter niet gezien, hij negeert zijn assistent Jaap Quak, die vervolgens verhaal gaat halen en op een stoel plaats mag nemen. Edwin van Zwieteren neemt de vlag over.

In deze fase is Brielle te slordig en biedt Nootdorp nog een kans op een treffer, de bal komt echter op de paal. In de laatste minuten probeert Brielle nog de gelijkmaker te forceren. De doelman ligt een paar keer in het doel, maar krijgt steeds een vrije trap van scheidsrechter Kuup. De scheidsrechter floot bij ieder vlagsignaal van zijn assistent van Nootdorp voor buitenspel, terwijl dit een aantal keer volstrekt onjuist was. Het ontbeerde Brielle aan geluk vandaag. Bij bijna alle ingespeelde ballen kon Nootdorp steeds een voet of een hoofd tegen de bal krijgen. Ook de mee naar voren gedirigeerde Marcel van den Berg kwam nog een paar keer gevaarlijk voor het doel, maar ook hij kreeg de bal niet langs de doelman. Resumerend kunnen wij zeggen dat de Brielle de scheidsrechter niet mee had en geen geluk had vandaag, maar de nederlaag tegen Nootdorp was desondanks niet nodig geweest.

Zaterdag 30 november speelt Brielle thuis SV Heinenoord, dat vandaag ook een nederlaag moest slikken tegen nummer één Poortugaal. De wedstrijd VV Brielle – SV Heinenoord begint om 14.30 uur.