• VV Brielle loopt opnieuw averij op

VV Brielle leed afgelopen zaterdag een 2-0 nederlaag bij SV Die Haghe. In vergelijking met de vorige wedstrijd stond Victor de Blok in de basis als linksback. Verder was het team ongewijzigd.

Opstelling Brielle: Deshney Hoornweg, Marvin Godschalk, Brian Smits (Luke Corver), Marcel van den Berg, Victor de Blok (Marco de Borst), Gino Stolk, Alexander van Dommelen, Claudio Santos Silva, Stevie Soares (Niels Bekker), Michael van Dommelen, Jeffrey Duijnstee.

Hoe anders had het kunnen zijn, als scheidsrechter Takacs in de derde minuut een strafschop aan Brielle had gegeven, toen Jeffrey Duijnstee duidelijk vastgehouden werd in het strafschopgebied. Geen strafschop voor Brielle dus en nog geen twee minuten later lag de bal aan de andere kant in het net. Een voorzet vanaf de zijkant bleef te lang hangen in het Brielse strafschopgebied en het was Robin Laming die de 1-0 binnenschoot.

Brielle behield een veldoverwicht en had veel balbezit, maar grote kansen kreeg het niet meer. Enkele corners zouden voor gevaar kunnen zorgen, maar de aanvallers van Brielle waren net niet scherp genoeg voor het doel.

Dan kom je na de rust richting het veld en verwacht je een jacht op de gelijkmaker. Echter vele toeschouwers misten de 2-0 van Sami Aoulad Sami. Hij kwam binnen de minuut na de hervatting alleen voor keeper Deshney Hoornweg en faalde niet.

Hierna volgde voor Brielle een moeilijk vervolg van de wedstrijd. De inzet was er wel, maar het leek wel of Die Haghe iedere keer net iets sneller bij de bal was. De grootste kans was voor Stevie Soares. Zijn inzet werd echter knap gekeerd door de Haagse doelman. Trainer Rieborn probeerde nog iets door een aantal wissels in te brengen, maar ook dit mocht allemaal niet baten.

Ondanks de voetballende kwaliteiten, die zeker aanwezig zijn bij de Brielse spelers, lukt het allemaal nog niet om de wedstrijden in het voordeel te beslissen. Maar het seizoen is pas 3 wedstrijden oud en er is nog voldoende tijd om punten te pakken. Volgende week zou dit al kunnen in de thuiswedstrijd tegen RVVH, aanvang 14.30 uur.