• VV Brielle oefent: verlies en winst tegen hoofdklassers

Op zaterdag 29 januari speelde VV Brielle het eerste oefenduel na een opnieuw voetballoze periode uit tegen SV Poortugaal.

Hoofdklasser Poortugaal presteerde deze, tot op heden korte, competitiereeks boven verwachting.

Opstelling VV Brielle: Mitchell Lieshout, Marvin Godschalk, Kevin van Heemst, Dimitri Poortvliet, Bob Legierse, Jordy Braber, Luke Corver, Zepp Jacobs, Adam el Fazazi, Lex van Dommelen en Younes Hadiki. Ingevallen zijn: Rowan Barendrecht, Ryan Griffiths, Jesse van der Reiden en Justin Tromp. Niet ingevallen: Joël Barreto en Thijs Oostrijck.

Niet inzetbaar: Dean Bos, Candido Araujo da Conceicäo, Vincent Eielts, Guylain Gillet, Nigel Keehnen, Kevin van la Parra en Anthony Piqué.

Opnieuw een incompleet Brielle in het veld, terwijl de tegenstander veel goede en minimaal gelijkwaardige spelers op de reservebank kon houden.

Voor rust 4-0 achter, de 1-0 uit een vrije trap, de 2-0 van dichtbij hoog in het net en de 3-0 en 4-0 na een goede loopactie van de spits simpel langs Mitchel Lieshout geplaatst. Wat presteerde VV Brielle? Lex’ strafschop wordt gestopt. Jordy Braber en Zepp Jacobs misten dotten van kansen en hadden de aansluitingstreffer moeten maken. Tja, dan vrees je het ergste.

In de tweede helft, met de straffe wind in de rug al snel de 4-1 van Lex van Dommelen. Younes Hadiki was met een goede actie zijn tegenstander te slim af en leverde de bal panklaar af bij Lex. Adam el Fazazi toverde de bal direct uit een hoekschop in de verre bovenhoek (4-2) en Zepp Jacobs knikte de 4-3 binnen. In deze fase was het het herboren Brielle dat de wedstrijd dicteerde en zeker drie grote kansen niet in het net kreeg. In het laatste kwartier was het duidelijk fittere (mede door de sterke wisselspelers) Poortugaal nog in staat uit te lopen naar 7-3. Hehe, eindelijk weer een wedstrijd!

Hoofdklasser Rijsoord was op zaterdag 5 februari gastheer voor VV Brielle. Dit bleek een redelijk gelijkwaardige tegenstander.
    Opstelling VV Brielle: Nigel Keehnen, Jesse van der Reiden, Kevin van Heemst, Dimitri Poortvliet, Bob Legierse, Anthony Piqué, Jordy Braber, Zepp Jacobs, Younes Hadiki, Lex van Dommelen en Adam el Fazazi. Ingevallen zijn: Luke Corver, Guylain Gillet en Ryan Griffiths. Niet ingevallen: Mitchell Lieshout.

Niet inzetbaar: Rowan Barendrecht, Joël Barreto, Dean Bos, Candido Araujo da Conceicäo, Vincent Eielts, Marvin Godschalk, Thijs Oostrijck, Kevin van la Parra en Justin Tromp.

In de eerste helft waren er spaarzame kansjes voor beide teams en het was Rijsoord dat met een 1-0 voorsprong mocht gaan rusten.

Na rust bracht Brielle meer gevaar voor het doel van de lange doelman van Rijsoord. Jesse van der Reiden moest zijn nimmer afdoende inzet bekopen met een dikke enkel en werd noodgedwongen gewisseld. Uit de daaropvolgende vrije trap kwam de bal bij Jordy Braber die de verdiende 1-1 binnenschoot. Jordy had ook in de eerste helft een grote kans, maar toen was zijn schot niet hard genoeg. Kevin van Heemst en Dimitri Poortvliet werden preventief gewisseld.
    In het laatste deel van de wedstrijd bleken de individuele kwaliteiten van Adam el Fazazi, Younes Hadiki en Guylain Gillet de doorslag te geven. De verdediging van Rijsoord werd een paar keer goed uitgespeeld en het was Guylain Gillet die de winnende 1-2 produceerde.

Het harde werken werd beloond en al met al een nuttige oefenwedstrijd voor beide partijen.

Zaterdag 12 februari speelt VV Brielle de belangrijke competitiewedstrijd uit tegen Neptunus-Schiebroek. De wedstrijd begint om 15.00 uur op het complex aan de Hazelaarweg 40 te Rotterdam.