• VV Brielle stelt teleur en verliest derby van VV Nieuwenhoorn met 2-1

Na de 2-0 winst thuis tegen Papendrecht stond de derby uit tegen Nieuwenhoorn op het programma. Voor Nieuwenhoorn de eerste wedstrijd van de competitie, want wegens vermeende corona-verschijnselen ging de wedstrijd tegen Heerjansdam van vorige week zaterdag niet door.

Geen blessures of afwezigen bij Brielle en gezien de goede resultaten in de voorgaande wedstrijden toog de ploeg van Gijs Zwaan met vol vertrouwen naar de wedstrijd tegen Nieuwenhoorn.
    Brielle liet tot ieders verbazing in de eerste helft zich vaak aftroeven door Nieuwenhoorn en kwam, door individuele fouten op een 2-0 achterstand. Voor rust maakte aanvoerder Lex van Dommelen vanaf de strafschopstip nog de 2-1. Verder creëerde Brielle nauwelijks een kans. In de tweede helft zagen wij een gedreven ploeg uit Brielle, maar die wist geen bres te slaan in het hechte verdedigende centrum van Nieuwenhoorn. Zo moest de ploeg een teleurstellende 2-1 nederlaag incasseren.

Brielle startte in de volgende opstelling: Mitchell Lieshout, Marvin Godschalk, Dimitri Poortvliet, Marcel van den Berg, Victor de Blok, Anthony Piqué, Zepp Jacobs, Luke Corver, Jordy Braber, Lex van Dommelen en Adam el Fazazi.
    De wisselspelers waren: Nigel Keehnen, Bob Legierse, Rephendry Amsterdam, Brian Smits en Guylain Gillet.

Een eerste snelle uitval van Nieuwenhoorn werd half geraakt en ging naast. Slordig balverlies in de verdediging van Brielle werd, mede omdat doelman Mitchell Lieshout wat ver voor zijn doel stond, prachtig met een boog over Mitchell door Dimitri Gomes Almeida in het net geschoten (1-0). Een aanval met Adam el Fazazi en Victor de Blok werd goed uitgevoerd, maar de voorzet van Victor ging te hard voor het doel langs. In de twintigste minuut betekende een misstap (enkelblessure) dat Victor de Blok vervangen moest worden door Bob Legierse. Brielle probeert de bakens te verzetten, maar slaagde daar niet in door een fanatiek afjagend Nieuwenhoorn. Teveel balverlies werd de inleiding voor een tweede doelpunt van Nieuwenhoorn. Uiteindelijk floot de scheidsrechter voor een handsbal, terwijl hij het in de rug lopen bij Anthony Piqué over het hoofd zag. De toegekende vrije trap werd door Melvin Winterberg benut. Stond nu de muur niet goed of was Mitchell Lieshout toch verrast? De 2-0 stond in ieder geval op het scorebord.

De rushes van Zepp Jacobs en Marvin Godschalk zorgen voor een aantal gevaarlijke situaties voor het doel van Nieuwenhoorn, maar met name dankzij Frank Molendijk hield men stand. Een onverwachte bal tegen de onderarm van een speler van Nieuwenhoorn gaf Brielle weer hoop. Lex van Dommelen schoot de strafschop via de vingertoppen van doelman Ragip Ozrak binnen (2-1). Opnieuw een handsgeval net buiten het strafschopgebied van Brielle. Melvin Winterberg stond weer achter de bal en de aanhangers van Brielle vreesden een grotere achterstand, maar nu ging de bal echter ruim over.

In de tweede helft alleen een wissel bij Nieuwenhoorn en Brielle probeert de opgelopen achterstand ongedaan te maken. Lex van Dommelen schiet, maar de bal is voor de doelman. Een diep gespeelde bal van Luke Corver wordt door Marcel van den Berg doorgekopt en biedt Lex van Dommelen een goede kans. Lex mikt echter over de kruising. Brian Smits komt in het veld voor Luke Corver. Na een vloeiende aanval van Brielle krijgt Zepp Jacobs de bal helaas niet tussen de palen. Nieuwenhoorn kopt de bal na een uitval over de lat en een volgende mogelijkheid gaat net langs de paal. Zo houdt Brielle zicht op de gelijkmaker.

Een schot van Brian Smits gaat via een tegenspeler naast. Rephendry Amsterdam komt de deze keer weinig aangespeelde en daardoor onzichtbare Adam el Fazazi vervangen. Toeval of niet, maar Rehendry Amsterdam krijgt de grootste kans op de gelijkmaker, als Lex van Dommelen de bal op maat klaarlegt. Helaas schiet Rephendry de bal van dichtbij over het doel van Ragip Ozrak. Een vrije trap van Brian Smits is een simpel prooi voor de doelman. Wat Brielle ook probeert, Nieuwenhoorn houdt stand. Uitslag 2-1.

Conclusie: Na een zeer teleurstellend begin van de wedstrijd wist Brielle, zeker in de tweede helft, Nieuwenhoorn goed onder druk te zetten, maar dat resulteerde in veel te weinig mogelijkheden. Het compact spelende verdedigingsblok van Nieuwenhoorn hield relatief eenvoudig stand. Teveel spelers van Brielle speelden onder hun normale niveau, wat dat betreft viel Bob Legierse positief op.

Aanstaande zaterdag speelt Brielle de uitwedstrijd tegen VV Heerjansdam, dat net als Brielle met 0-2 wist te winnen van Papendrecht. De instelling zal vanaf minuut één dan wel beter moeten zijn om daar met een goed resultaat uit de strijd te komen. De wedstrijd VV Heerjansdam - VV Brielle begint om 14.30 uur. Sportpark De Molenwei kunt u vinden aan Molenwei 1 te Heerjansdam.
    Let op het houden van afstand langs de lijn en op de tribune! Houd u aan de regels van de ontvangende vereniging.