• VV Brielle verliest met 1-0 van OVV

Opnieuw een derby, nu uit in Oostvoorne bij derdeklasser OVV. Moet een gemakkelijke middag worden, zullen velen, waaronder de spelers, gedacht hebben. Het was echter huilen met de pet op! Al snel in de wedstrijd was het oud-Brielle-speler Steven Pieternella die behendig de bal langs doelman Mitchell Lieshout van Brielle schoot. Ook al had Brielle een behoorlijk veldoverwicht, het was niet in staat om vanmiddag een doelpunt te maken en zo eindigde de wedstrijd in 1-0 voor OVV. Vooraf speelde ook VV Brielle 2 tegen OVV 2. Na een 1-1 ruststand won Brielle 2 met 1-3 in Oostvoorne.

Brielle begon als volgt: Mitchell Lieshout (1), Marvin Godschalk (2), Anthony Piqué (3), Marcel van den Berg (4), Victor de Blok (5), Richard Zebregs (6), Raoul Gillet (7), Michael Mettrop (8), Tom den Boer (9), Zepp Jacobs (10) en Luke Corver (11). Op de reservebank namen plaats: Jazzy Adams, Elwin Spoel, Bob Legierse en Deshney Hoornweg. Niet inzetbaar: Colin Schoors, Brian Smits, Lex van Dommelen, Niels Bekker, Martijn Rollof en Julian de Geus. Met Brielle 2 in actie: Jianno Andrade dos Reis Borges, Lex van Dommelen en Raihy Martowirono.

De eerste kans van de wedstrijd wordt door Raoul Gillet niet benut, hij schiet de bal tegen de doelman. De tweede kans is voor OVV en als de bal via een kluts bij oud-Brielle-speler Steven Pieternella komt, schiet hij de bal behendig langs doelman Mitchell Lieshout van Brielle. Een kopbal van Tom den Boer gaat over het doel en aan de andere kant brengt Mitchell Lieshout redding na een goed en snel uitgevoerde aanval van OVV. Michael Mettrop gaat op avontuur, hij passeert een paar man, maar met zijn schot niet de doelman. Raoul Gillet weet jammer genoeg de bal niet vol te raken en zo gaat deze, niet eenvoudige, kans verloren.

Tom den Boer wordt net binnen het zestienmetergebied gevloerd, maar krijgt geen strafschop. Uit de vrije trap kopt Tom den Boer de bal naast het doel. Kort hierna krijgt Brielle weer geen strafschop, nu kwam de bal tegen een hand. Het met uitvallen opererende OVV komt zo nu en dan aardig in de buurt van het Brielse doel. Met een attente Anthony Piqué en Mitchell Lieshout wordt voorkomen dat een tweede doelpunt van OVV valt. Met een goede kaats brengt Raoul Gillet Michael Mettrop in stelling en die die mikt helaas over het doel. Een prima genomen vrije trap van Tom den Boer wordt door de doelman van OVV over de kruising gewerkt.

In de tweede helft wisselt trainer Rieborn van Brielle Elwin Spoel voor Richard Zebregs en Bob Legierse voor Marvin Godschalk. Opnieuw is het Raoul Gillet die als eerste de doelman test en opnieuw redt de doelman van OVV. Tom den Boer schiet over en kort hierna krijgt hij de bal vanaf de zijkant van Raoul Gillet. Deze lastig te nemen bal heeft te weinig power en zo is het weer de doelman die redt. Jazzy Adams komt Tom den Boer vervangen. OVV blijft gevaarlijk met uitvallen en het naar voren lopende Brielle geeft zo nu en dan ook veel ruimte weg. Het vizier staat gelukkig bij OVV niet meer op scherp, anders was de wedstrijd halverwege de tweede helft al gespeeld geweest.

Mitchell Lieshout pakt een schot klemvast en een volgende poging van OVV gaat over het doel. Raoul Gillet glipt langs de defensie van OVV, maar de doelman stort zich op de bal en voorkomt een treffer van Brielle. Een omhaal van Jazzy Adams is hij ook de baas. OVV heeft het nu moeilijk en een treffer van Brielle hangt in de lucht. De bal, uit een voorzet van Michael Mettrop, wordt door Jazzy Adams net over de lat gekopt. Een voorzet van Luke Corver komt bij Jazzy Adams, die de bal prima inschiet, maar nu redt de doelman op spectaculaire wijze en voorkomt de gelijkmaker.

Op de valreep nog één kans voor Brielle. Luke Corver bedient Jazzy Adams en deze keer kopt hij de bal net langs de verkeerde kant van de paal. Natuurlijk een teleurstellend resultaat van Brielle, maar alle lof voor OVV dat positioneel en conditioneel prima verweer bood tegen een met lood in de schoenen spelende eersteklasser. Elke oefenwedstrijd is tot nu toe nuttig geweest om een beeld te krijgen van de mogelijkheden die trainer Rieborn heeft, maar vandaag heeft hij net als het publiek een allerminst overtuigend Brielle gezien en dat zal ook bij hem weer de nodige hoofdbrekens opleveren.

Zaterdag 24 augustus speelt Brielle 2 om 14.30 uur tegen DVV’09 1 in Dirksland. Brielle 1 neemt bij vv Hellevoetsluis deel aan het Gouden Eeuw-toernooi. Brielle is ingedeeld in poule B samen met Nieuwenhoorn, OHVV en Zwartewaal. Brielle speelt om 10.35 uur de eerste wedstrijd van 30 minuten tegen OHVV van oud-Brielle-trainer Mark van Os. Om 11.45 uur speelt Brielle tegen Zwartewaal en om 12.55 uur staat Nieuwenhoorn - Brielle op het menu. Om 13.45 beginnen de wedstrijden voor de zevende en achtste plaats etc met uiteindelijk DE finale tussen de poulewinnaars om 15.15 uur.