• VV Brielle verliest ook de laatste (uit) competitiewedstrijd tegen RVVH met 3-1

Het eerste elftal van VV Brielle staat al sinds de oprichting bekend als goed voetballende ploeg. Helaas hebben wij dit het huidige seizoen veel te weinig gezien. Het tempo is te laag en spelers weten elkaar vaak niet te vinden. Daarnaast blijkt dit seizoen ook de doelpuntenproductie te laag. Soms zat het ook echt tegen en had de ploeg uit Brielle meer verdiend, maar de laatste weken kunnen wij ons hier niet meer achter verschuilen.

De uitwedstrijd tegen RVVH was zeker in de eerste helft niet best en Brielle ging rusten met een 2-0 achterstand. Na rust werd er veel beter gespeeld en na de 2-1 van Jeffrey Duijnstee waren er voldoende kansen voor een beter resultaat. Helaas stond ook de deur achterin open en was het juist RVVH dat nog een keer wist te scoren. Uitslag 3-1 en hiermee blijft RVVH in de eerste klasse en sluit Brielle dit seizoen af op een magere zevende plaats.

Opstelling: Deshney Hoornweg (1), Marvin Godschalk (2), Lonny Mendes Fernandes (3), Marcel van den Berg (4), Elwin Spoel (5), Luke Corver (6), Jeffrey Duijnstee (7), Gino Stolk (8), Stevie Soares (9), Lex van Dommelen (10) en Niels Bekker (11). Op de reservebank namen Claudio Santos Silva (12), Marco de Borst (14), Victor de Blok (15), Tom den Boer (16) en Mitchell Lieshout (21) plaats. Geblesseerd: Mike van Dommelen. Julian de Geus en David van Meggelen. Nigel Keehnen, Bob Legierse, Colin Schoors, Brian Smits en Richard Zebregs kwamen eerder op de dag uit voor het tweede elftal.

Al snel vindt RVVH het net, maar het doelpunt wordt terecht afgekeurd vanwege buitenspel. Brielle is gewaarschuwd tegen het voor behoud van eerste klasse vechtend RVVH. Stevie Soares schiet in de handen van de doelman. Deshney Hoornweg moet een paar keer redden. Bij de laatste actie laat hij de bal los en raakt Lonny Mendes Fernandes de bal compleet verkeerd, maar gelukkig loopt het goed af. Jesse Eggers van RVVH krijgt alle vrijheid om van achterenuit door te lopen en hij schiet de bal zuiver en hard, via de paal, in de benedenhoek (1-0). De doelman van RVVH is net op tijd als Niels Bekker richting doel sprint. Een schot van Jeffrey Duijnstee wordt uit de hoek getik en na een slimme pass van Luke Corver schiet Marvin Godschalk de bal over het doel. Een schot, met stuit, van aanvoerder Lex van Dommelen gaat net naast het doel. De buitenspelval klapt niet goed dicht en het is Shamir de Jesus die de 2-0 binnenschiet. Gelijk na de aftrap schiet Lex van Dommelen de bal in één keer vanaf de middenstip over de verbouwereerde doelman heen in het doel. Helaas wordt de fraaie goal om onduidelijke redenen afgekeurd.

Na rust komt Claudio Santos Silva in het veld voor Stevie Soares. Marcel van den Berg speelt Jeffrey Duijnstee zuiver aan en met een behendige actie gevolgd door een goed schot laat Jeffrey de doelman van RVVH kansloos (2-1) Deshney Hoornweg brengt knap redding als een speler erlangs glipt. Claudio Santos Silva schiet de bal via een tegenspeler naast en bij een volgend schot van Claudio gaat de bal over het lat. Tot tweemaal toe moet Deshney Hoornweg redden, want Brielle neemt risico. Na een prima voorzet van Claudio Santos Silva raakt Niels Bekker de bal verkeerd en is ook deze grote kans verkeken. Victor de Blok komt in het veld voor Gino Stolk, die volgend seizoen de gelederen van RVVH gaat versterken. De ijverige Claudio Santos Silva ziet dat zijn schot uit het doel wordt gehouden ten koste van een hoekschop. De bal uit de hoekschop komt uiteindelijk bij Niels Bekker, die echter ook naast het doel mikt. Hierna biedt Lex van Dommelen opnieuw Niels een kans, maar ook deze kans gaat er niet in. Marco de Borst komt op het laatst nog Elwin Spoel vervangen. We staan uiteraard met veel man voor de bal, maar de reden dat de 3-1 nog beheerst wordt binnengeschoten door Brandon Könemann, is dat er compleet verkeerd een duel wordt aangegaan. Jammer, het is gedaan!

Conclusie: een terechte overwinning voor RVVH tegen een te pover VV Brielle.