• VV Brielle verliest van BVV Barendrecht met 1-3

Eersteklasser Brielle moest dinsdagavond zijn meerdere erkennen in Barendrecht dat in de tweede divisie uitkomt. De overwinning van Barendrecht kwam wel moeizaam tot stand.

Na de knappe 1-4 overwinning van Brielle bij hoofdklasser Capelle ging de Brielse ploeg opnieuw voor een stunt.

Brielle begon in de volgende opstelling; Mitchell Lieshout (1), Julian de Geus (2), Marco de Borst (3), Marcel van den Berg (4), Lonny Mendes Fernandes (5), Gino Stolk (6), Jeffrey Duijnstee (7), Claudio Santos Silva (8), Stevie Soares (9), Lex van Dommelen (10) en Tom den Boer (11).

In het begin van de wedstrijd kreeg Brielle de beste kansen. Een voorzet van Tom den Boer werd door Stevie Soares op waarde geschat en hij tikte beheerst de 1-0 achter de doelman van Barendrecht. Het was daarna opnieuw Stevie Soares die een soortgelijke kans kreeg, na wederom een voorzet op maat van Tom den Boer. Nu wist de doelman wel te redden en schiet Jeffrey Duijnstee vervolgens de bal via de doelman naast het doel. Slechts op een paar centimeter na mist Jeffrey Duijnstee de bal die vanaf de zijkant werd voorgetrokken. Doelman Mitchell Lieshout tikt een boog-kopbal uit de bovenhoek. Gino Stolk, vrij voor de doelman, kopt de bal uit een voorzet van Stevie Soares over het doel. Een vrije trap van Alexander van Dommelen wordt over het doel gekopt door Marcel van den Berg. Na een knappe combinatie tussen Alexander van Dommelen en Jeffrey Duijnstee kwam de bal bij Stevie Soares. Stevie Soares komt vrij voor de doelman, maar de door hem ingeschoten bal wordt door de doelman gestopt. Brielle moest wisselen; Claudio Santos Silva wordt vervangen door Brian Smits. Een vrije trap van Alexander van Dommelen gaat net voorbij de goed ingelopen Jeffrey Duijnstee. Brian Smits trapt een bal vanuit de achterste linie op Jeffrey Duijnstee. De bal wordt voorgegeven en het is opnieuw Stevie Soares die sneller is dan de defensie maar wederom geen geluk heeft met de afronding. Hij schiet de bal net naast het doel. Tien minuten voor rust komt Barendrecht op gelijke hoogte. Delano a Cohen schiet een vrije trap in de kruising (1-1). Mitchell Lieshout moet vervolgens in een 1 op 1 situatie redding brengen en Barendrecht mikt de bal nog een keer op het dak van doel. Tom den Boer probeert de bal in het doel te “liften” maar de doelman is lang en kan redden. Na een fraaie aanval via Alexander van Dommelen, Jeffrey Duijnstee en Tom den Boer schiet Alexander van Dommelen de bal over en naast het doel.

Het overwicht en balbezit was in de eerste helft dan misschien wel voor Barendrecht, maar als Brielle met 3-1 of 4-1 was gaan rusten had niemand hier raar van opgekeken.

Na de rust ging Barendrecht op zoek naar de voorsprong. Het stabiele, centrale duo van Brielle (Marcel van den Berg en Marco de Borst) moest menigmaal een gevaarlijke aanval onderscheppen. Stevie Soares schiet een bal over het doel en er moet opnieuw gewisseld worden. Colin Schoors komt binnen de lijnen voor Lonny Mendes Fernandes. Na ongeveer 60 minuten spelen werd Elson do Rosario Almeida in het strafschopgebied licht aangetikt en de scheidsrechter gunde Barendrecht een strafschop. Delano a Cohen schoot de strafschop zuiver binnen (1-2). Niels Bekker komt Tom den Boer vervangen. Brielle werd in de tweede helft meer op de eigen helft vastgezet en toch kreeg het een prima kans op de gelijkmaker. Na een goed ingespeelde bal van Brian Smits was het Jeffrey Duijnstee die de bal voor het doel bracht. Stevie Soares kreeg de bal op een presenteerblaadje en met alleen de doelman voor zich zag hij echter geen kans om de gelijkmaker te produceren. Hierna nog een schot van Stevie Soares dat door de doelman uit de lucht wordt geplukt. Aan de andere kant pakt Mitchell Lieshout een harde schuiver uit de hoek. Jeffrey Duijnstee wordt vervangen door Nick Koopal. Een vrije trap van Barendrecht gaat naast het doel. Pas in de slotminuut stelde Barendrecht de zege veilig. Opnieuw was een licht vergrijp voldoende om een vrije trap toe te kennen. Rowendly Martijn bepaalde met een van richting veranderde vrije trap de eindstand (1-3).

Het publiek had een leuke wedstrijd gezien met een strijdbaar en soms goed combinerend Brielle dat uiteindelijk toch de overwinning aan het veel hoger spelende Barendrecht moest laten.

Zaterdag 18 augustus speelt VV Brielle 1 uit in Echt – Limburg tegen R.K.V.V. E.V.V. voor de KNVB beker. Ook dan mag Brielle weer opboksen tegen hoger spelende club, in dit geval derde divisie niveau. Er kunnen een beperkt aantal toeschouwers met de bus mee naar Echt, zie hiervoor de aankondiging op de website van VV Brielle.