• VV Brielle 1 – XerxesDZB 1 eindigt in een gelijkspel (1-1)

De uitwedstrijd tegen XerxesDZB op het sportpark Faas Wilkes eindigde in 1-1 en toen waren de tegenstander en VV Brielle gelijkwaardig. Bij de schrijver heerste sterk het vermoeden dat dit vandaag wel weer eens het geval kon zijn. Ook op de ranglijst zit maar één punt verschil in de stand ten gunste van Brielle. Wel: aan de serie gelijke spelen kwam ook vandaag geen einde, want opnieuw werd de uitslag 1-1 en dit betekent de vierde achtereenvolgende 1-1 uitslag in de competitie.

De wedstrijd begon met een minuut stilte en een eerbetoon van de selectie vanwege het overlijden van dochter Fenne van Harmen en Geeke Roza. Indrukwekkend en goed om te zien dat er veel medeleven is.

Brielle en XerxesDZB waren ook vandaag gelijkwaardig. Na een prima 1-0 van Zepp Jacobs, op aangeven van Jazzy Adams, wordt tot ieders verbazing het doelpunt afgekeurd. De scheidsrechter nam het vlaggen van de grensrechter ten onrechte over, want de bal werd door Jazzy vanaf de achterlijn teruggelegd op Zepp. Pech voor Brielle, jammer genoeg geen VAR, anders was het doelpunt gewoon goedgekeurd.

Nog voor rust komt XerxesDZB op 0-1 als de bal uit een hoekschop pardoes voor de voeten van Marvin Strik valt en hij de bal hard in de hoek schiet. Na rust maakte een speler van XerxesDZB hands na een vrije trap van Lex van Dommelen en de bal gaat op de stip. Lex benut de strafschop nauwkeurig en de 1-1 is ook de eindstand.

Opstelling: Mitchell Lieshout, Elwin Spoel, Marcel van den Berg, Marvin Godschalk, Victor de Blok, Anthony Piqué, Luke Corver, Zepp Jacobs, Jazzy Adams, Lex van Dommelen en Raoul Gillet. De reservespelers waren Michael Mettrop, Niels Bekker, Brian Smits en Nigel Keehnen. Geblesseerde spelers: Deshney Hoornweg. Afwezig: Bob Legierse en Colin Schoors.

Al in de eerste minuten is te zien dat de strijd op de mat gelijkwaardig is tussen VV Brielle en XerxesDZB. Na ruim vijftien minuten kopt Marcel van den Berg de bal rakelings langs de paal na een afgemeten vrije trap van aanvoerder Lex van Dommelen. De doelman van XerxesDZB pakt de bal na een schot van Raoul Gillet. Een snelle aanvaller test de vuisten van doelman Mitchell Lieshout en ook de daaropvolgende ingeschoten bal is hij de baas. Jazzy Adams gaat er vandoor, maar de bal gaat helaas over de achterlijn. Een bekeken schot van XerxesDZB gaat net langs de paal en daar komt Brielle goed weg. Opnieuw is Jazzy Adams weg en nu trekt hij de bal vanaf de achterlijn voor, Luke Corver kan de bal net niet binnen tikken maar de vogelvrij gelaten Zepp Jacobs benut dit buitenkansje wel. Brielle met 1-0 voor, zou iedereen zeggen, maar tot ieders verbazing wordt het doelpunt afgekeurd. De scheidsrechter neemt het vlaggen van de grensrechter ten onrechte over. De verder prima leidende scheidsrechter Spaans gaf na afloop toe dat hij fout zat, maar daar koop je niets meer voor.

Brielle blijft echter aardig voetballen en zo kopt Lex van Dommelen de bal uit een voorzet van Jazzy Adams naast. Kort hierna een mooie aanval van Brielle met uiteindelijk een schot op het doel van Zepp Jacobs, maar de doelman pakt de bal. Nog voor rust komt XerxesDZB uit het niets op 0-1. De bal uit een hoekschop valt pardoes voor de voeten van Marvin Strik en hij schiet de bal hard in de hoek.

In de tweede helft beginnen beide gelijkwaardige ploegen aan de strijd op het middenveld en veel kansen worden er niet gecreëerd. Tot een verdediger van XerxesDZB net voor het eigen strafschopgebied een stevige overtreding maakt. Aanvoerder Lex van Dommelen schiet de bal richting doel, maar ook tegen een hand van een tegenstander en de scheidsrechter fluit voor een strafschop. Lex benut de strafschop nauwkeurig en het staat 1-1.

Een vrije trap van het wat meer van eigen helft afkomende XerxesDZB wordt door doelman Mitchell Lieshout onschadelijk gemaakt. Jazzy Adams legt de bal terug op Raoul Gillet die vervolgens Lex van Dommelen vindt. Deze keer heeft XerxesDZB geluk, want de door Lex ingeschoten bal gaat net naast. Michael Mettrop komt Jazzy Adams vervangen. Brielle geeft weer even gas en na een goede actie weet Michael Mettrop zijn actie niet te bekronen met een treffer. Met vervolgens het inbrengen van Brian Smits voor de weer goed voetballende Luke Corver probeert coach Stanley Rieborn met de man van de fluwelen trap alsnog de drie punten binnen te halen. Het is echter XerxesDZB dat Brielle probeert onder druk te zetten, maar ook dit mocht niet meer baten. Het blijft 1-1 en eigenlijk is dit wel een terechte uitslag, al had Brielle met de onterecht afgekeurde goal misschien wel iets meer verdiend.

Aanstaande zaterdag, 15 februari, speelt Brielle uit tegen SHO, dat zaterdag in de derby tegen Heinenoord met 3-0 verloor. De ploeg uit Oud-Beijerland zal na drie nederlagen op rij er alles aan doen om weer eens met drie punten aan de haal te gaan. De thuiswedstrijd van Brielle tegen SHO eindigde in 2-0 met een eigen doelpunt en met een laatste doelpunt in de slotseconden van de wedstrijd van Lex van Dommelen.

De wedstrijd v.v. SHO - VV Brielle begint as zaterdag om 14.30 uur. Komt u ook Brielle steunen in de uitwedstrijd? De wedstrijd wordt gespeeld op Sportpark De Kikkershoek, aan de Langeweg 18 in Oud-Beijerland