• VV Brielle wint met 1-4 bij en van OVV

De eerder geplande thuiswedstrijd werd vanwege de extreme hitte van jongstleden zaterdag omgezet in een uitwedstrijd bij OVV in Oostvoorne. Het was jammer dat de uitwedstrijd van dinsdag tegen OHVV na rust moest worden beëindigd vanwege onweer bij een stand van 0-1 in het voordeel van Brielle en dat een aantal spelers geen minuten kon maken. Gelukkig stond vanavond al weer de wedstrijd tegen OVV op het programma en zaterdag voetbalt Brielle uit tegen SVC'08. Minuten kunnen er dus voldoende gemaakt worden.

OVV speelt in de derde klasse en wordt getraind door oud-SC Voorne- en VV Brielle-trainer Marcel Langeveld. Voor OVV de eerste wedstrijd in het oefenprogramma met een aantal voor Brielle bekende spelers in de gelederen. Doelman Boy Stolk, Garush Gabrieljan, Robin Bos, Niels Bekker en Kevin Noordzij kenden allen een verleden bij VV Brielle.

Brielle startte in de volgende opstelling: Mitchell Lieshout, Dimitri Poortvliet, Marvin Godschalk, Colin Schoors, Anthony Piqué, Jordy Braber, Luke Corver, Zepp Jacobs, Guylain Gillet, Lex van Dommelen en Adam el Fazazi.
    De wisselspelers waren: Nigel Keehnen, Marcel van
    den Berg, Victor de Blok, Rephendry Amsterdam, Raoul Gillet en Bob Legierse. Nog niet wedstrijdfit: Deshney Hoornweg. Brian Smits was met vakantie.

Brielle dicteerde vanaf het begin de wedstrijd, maar moest oppassen voor de snelle uitvallen van OVV. Jordy Braber schiet de 0-1 binnen na een goede passeeractie van Adam el Fazazi. Kort erna zet Anthony Piqué een combinatie op met Adam el Fazazi en Anthony krijgt de bal terug en rondt bekwaam af (0-2).
    Na wat uitvallen van OVV kreeg Zepp Jacobs een uitgelezen kans op een volgende treffer. Na een aanval uit het boekje kwam hij vrij voor de doelman, maar zijn schot werd nog half geblokkeerd door een snel reagerende verdediger van OVV. Bij een uitval van OVV wordt Colin Schoors in de rug gelopen, maar de scheidsrechter laat doorspelen. Even is de concentratie weg en Kevin Noordzij scoort voor OVV de 1-2.
    Een vrije trap van Lex van Dommelen komt bij Adam el Fazazi en die brengt de bal voor het doel. In eerste instantie schiet Jordy Braber de bal tegen de doelman aan en de rebound van de goed oplettende Guylain Gillet gaat hard, helaas via de lat over het doel. Hierna nogmaals Guylain, die na een goede actie net naast mikt. Een vloeiende combinatie van Jordy Braber met Anthony Piqué eindigt in een schot over de lat van Jordy. Adam el Fazazi mist een flinke kans en zo gaat Brielle rusten met een 1-2 voorsprong.

De tweede helft begint met een flink aantal wissels. Marcel van den Berg komt voor Colin Schoors, Victor de Blok komt voor Dimitri Poortvliet en Rephendry Amsterdam komt in de ploeg voor Jordy Braber. Als Rephendry Amsterdam vastgehouden wordt, krijgt Brielle geen strafschop. De scheidsrechter legt de bal ten onrechte op de rand van het strafschopgebied. Als kort erna Adam el Fazazi met een prachtige trap de bal in de bovenhoek laat ploffen en de 1-3 op het scorebord staat, dan denk je dat Brielle door gaat drukken. Het wordt echter rommeliger en zowaar krijgt OVV wat kansjes als de Brielse formatie wat uit positie en voor de bal loopt.
    Een prima bal vanaf de flank wordt door Rephendry Amsterdam richting doel gekopt, maar daar redt de doelman van OVV fraai. Bij aanvallende acties van Brielle binnen het strafschopgebied staan de aanvallers soms te dicht bij elkaar en zo kan OVV er steeds tussen komen. Met een goede actie laat Guylain Gillet twee OVV'ers achter zich, maar weet met zijn schot de doelman niet te verschalken. Mitchell Lieshout keert een inzet van OVV. Adam el Fazazi levert een scherpe voorzet af maar
    Rephendry Amsterdam krijgt zijn voet er niet tegen. Een leep balletje langs de verdediging op de goed anticiperende Rephendry Amsterdam is goed voor de 1-4. Hier liggen duidelijk de kwaliteiten van Rephendry, een balletje in de loop meegeven en dan wordt hij als spits goed in stelling gebracht.
    Einde.

Conclusie: Brielle had de wedstrijd vanaf het begin onder controle, maar in de tweede helft kende het een zwakke fase. De uitslag had, gezien de goede kansen, groter uit moeten vallen, maar de 1-0 nederlaag van Brielle van vorig seizoen tegen OVV is hiermee wel weggepoetst. Raoul Gillet en Bob Legierse maakten hun eerste minuten van het seizoen en zo komen ook zij er weer aan.

Aanstaande zaterdag (15 augustus) speelt Brielle om 14.30 uur uit tegen SVC'08. Het complex met de naam Oosterpark kunt u vinden op de Van Brienenlaan 15 in Wassenaar.

Let op het houden van afstand langs de lijn en op de tribune.