• VV Brielle wint met 3-1 van RVVH

Na de slijtageslag in Den Haag tegen Die Haghe, waar met een man minder de 2-0 achterstand werd goedgemaakt door Brielle en uiteindelijk misschien de 2-2 nog wat te mager was, mocht Brielle het vandaag opnemen tegen RVVH. RVVH verloor verrassend de eerste wedstrijd in de competitie van promovendus Neptunus-Schiebroek met 1-2. Van RVVH, met toch een aantal gerenommeerde spelers in het midden, wordt dit seizoen meer verwacht dan vorig seizoen. Dat mag vooral als een tegenvallend seizoen worden bestempeld. Dat wetende en dan Brielle dat zonder Victor de Blok, Luke Corver en Anthony Piqué aan moest treden. Met enkele omzettingen in de opstelling moest RVVH bedwongen kunnen worden, zo was de visie van trainer Stanley Rieborn. Na een 2-0 ruststand werd het in de tweede helft, met een harde wind tegen, uiteindelijk 3-1 voor de Brielse ploeg.

Brielle begon in de volgende opstelling: Mitchell Lieshout, Bob Legierse, Marcel van den Berg, Marvin Godschalk, Elwin Spoel, Colin Schoors, Zepp Jacobs, Brian Smits, Jazzy Adams, Lex van Dommelen en Raoul Gillet. Op de bank namen Tom de Boer, Nigel Keehnen, Michael Mettrop en Richard Zebregs plaats.

De eerste vijf minuten zette Brielle de toon, maar in de zesde minuut mocht spits Könemann van RVVH alleen richting het doel van Brielle, maar onder druk van Marcel van den Berg schoot Könemann rakelings langs de paal. Jazzy Adams kreeg de kans om Brielle op voorsprong te brengen. Na een combinatie tussen Lex van Dommelen en Raoul Gillet kopte de vrijstaande Jazzy Adams de ogenschijnlijk gemakkelijke bal naast het doel.

Brian Smits onderschept de bal op het middenveld en geeft de bal mee aan Raoul Gillet. Raoul schiet hard op het doel en doelman Sanders van RVVH weet de bal met moeite naast zijn doel te duwen. De hoekschop van Brian Smits lijkt ongevaarlijk te worden, maar Marcel van den Berg wordt aangetikt binnen het strafschopgebied en resoluut gaat de bal op de stip. Zuiver schiet Lex van Dommelen de bal in de touwen (1-0). Oud-Brielle-speler Stolk schiet ruim naast het doel en veel meer gevaar dan dat wist RVVH in de eerste helft niet te stichten.

Lex van Dommelen stuurt Jazzy Adams weg en die gaat alleen richting RVVH doel. Jammer genoeg springt de bal te ver vooruit en de doelman kan redden. Als Jazzy kans had gezien om de bal naar de goed meegelopen Raoul Gillet had kunnen spelen, dan was de bal simpel in het doel beland. Brielle krijgt een vrije trap na de zoveelste overtreding op Raoul Gillet. Met de wind in de rug jaagt Brian Smits de bal van zo’n twintig meter keihard in de kruising. Wat een fantastische goal en met een comfortabele 2-0 voorsprong gaat Brielle de rust in.

In de tweede helft heeft RVVH windvoordeel en Brielle wordt teruggedrongen. Mitchell Lieshout keert een vrije trap en redt vervolgens knap als een bal na een hoekschop gevaarlijk richting zijn doel gaat. Een volgende vrije trap gaat via de handen van Mitchell Lieshout gelukkig over het doel. Brielle krijgt de bal niet goed weg en Yekhlef van RVVH schiet de bal onhoudbaar achter Mitchell Lieshout. In de drieënzestigste minuut komt Michael Mettrop de niet meer fitte Brian Smits vervangen. Jazzy Adams speelt de bal breed op Michael Mettrop die een duwtje in de rug krijgt en in het gras bijt, maar de scheidsrechter geeft geen tweede strafschop aan Brielle. RVVH schiet naast het doel tot opluchting van Brielle.

Mitchell Lieshout wordt meerdere keren getest, maar steekt in goede vorm. De druk van RVVH houdt aan en na negentig minuten trekt de scheidsrechter nog wat minuten bij vanwege blessurebehandelingen. Niet ten onrechte, maar de Brielle aanhang en ook de spelers snakken naar het eindsignaal. Als Jazzy Adams er nog een keer vandoor gaat, houdt hij het overzicht en legt hij de bal breed op de snel mee opgekomen Michael Mettrop. Michael schiet de bal langs de doelman en het is gebeurd met RVVH. Brielle wint met 3-1 en heeft de eerste driepunter binnen.

Al met al was het een knappe overwinning van Brielle, dat opnieuw de mouwen opstroopte en met elkaar knokte voor een goed resultaat. De toeschouwers zagen in ieder geval een spannende wedstrijd.

Volgende week speelt VV Brielle uit tegen promovendus VELO. De wedstrijd begint om 14.30 uur aan de Noordweg 26 in Wateringen.