• VV Brielle wint van XerxesDZB met 2-0​

VV Brielle neemt het vandaag op tegen XerxesDZB, de nummer drie van de ranglijst. Uit was de eerste helft voor VV Brielle met een fraaie treffer van Joey Gomes, na de 0-1 ruststand ging Brielle in de tweede helft ten onder tegen de zebra’s. Door, met name individuele fouten, wist het herboren XerxesDZB alsnog met 4-1 te winnen. Er valt dus nog wat goed te maken voor Brielle. Deze wedstrijd werd vanwege de 1 aprilviering een week later gespeeld en was dan ook de enige wedstrijd in de eerste klasse C. Brielle had de laatste wedstrijd met 0-0 gelijkgespeeld tegen Spartaan’20 en XerxesDZB dolf het onderspit in Terneuzen tegen “de boys” met maar liefst 5-2. Best een verrassende uitslag.

De felicitaties zijn voor Dennis Groen en zijn vrouw Britt met de geboorte van hun zoon Lowen!

Opstelling Brielle: Nigel Keehnen, Bo van der Gaag, Koen Botterhuis, Merijn Wolters, Kevin van la Parra, Anthony Piqué, Joey Gomes, Jordy Braber, Zepp Jacobs, Dean Bos en Giliomar Leona. Wissels: Lex van Dommelen, Deshney Hoornweg, Damian de Jong, Bob Legierse en Tom Sleeuwenhoek. Afwezig/niet inzetbaar: Fabian van Benthem, Vincent Eielts, Guylain Gillet, Younes Hadiki, Dimitri Poortvliet, Claudio Santos Silva en Daniqué Wolters.

De wedstrijd begon met een knappe rush van Kevin van la Parra. Helaas kwam zijn voorzet niet bij een medespeler aan en wist doelman Hagendijk van XerxesDZB de bal uit de lucht te plukken. Een versnelling van De Koning was Brielle te machtig, diens voorzet kwam wel bij medespeler De Pina, maar de speler van XerxesDZB kopte de bal ruim over het doel. Frappant is dat opnieuw Kevin van la Parra er vandoor kan gaan en de bal wederom in de handen van de doelman belandt. Na een goede actie krijgt een speler van XerxesDZB een schietkans, maar gelukkig voor Brielle vliegt de bal naast.

Na een goede actie van Dean Bos langs de rechterflank is het Zepp Jacobs die voor de doelman van XerxesDZB opduikt. Zepp schiet de bal direct richting doel, maar doelman Hagendijk redt bekwaam. Jammer dat Zepp geen oog had op de goed meegelopen Joey Gomes. Bij een volgende aanval van Brielle is het uiteindelijk Dean Bos die de bal inschiet, maar nu weet een verdediger de bal te blokken. Als Giliomar Leona een voorzet op maat aflevert, is het Dean Bos die de bal fraai in de touwen kopt en komt Brielle op een 1-0 voorsprong. Kort hierna moet aanvoerder Fens van de zebra’s met een blessure het veld verlaten.

Een afstandsschot van Giliomar Leona scheert over de kruising. De wedstrijd gaat wat op en neer en beide ploegen creëren nauwelijks kansen. Kort voor rust pakt Slotboom van XerxesDZB zijn tweede gele kaart en mag gaan douchen. Dit levert wat frustraties op aan de kant van XerxesDZB. Het spel wordt hervat en in het restant voor de rust valt er niets meer te melden. Toch bleken de frustraties nog hoog te zitten en werd het wat onvriendelijk in de gang naar de kleedkamers.

In de tweede helft zet het tiental van XerxesDZB Brielle onder druk, zo weet doelman Nigel Keehnen met een knappe redding de gelijkmaker te voorkomen. Uit een vrije trap van Joey Gomes kopt Dean Bos de bal in de handen van doelman Hagendijk. XerxesDZB probeert met diverse wissels de gelijkmaker te forceren en Brielle moet te veel corrigeren na veel onzorgvuldig balververlies. Het lijkt wel of Brielle met een man minder speelt in plaats van de tegenstander.

De energiek spelende Jordy Braber ziet de bal via een tegenstander uit gaan. Jordy neemt de inworp snel en de bal komt ver. De wat verraste zebra’s zien dat Zepp Jacobs de bal in het strafschopgebied aan kan nemen en maken in paniek een overtreding op Zepp. Scheidsrechter Groenendijk wijst gedecideerd naar de strafschopstip. De strafschop wordt genomen door Merijn Wolters. Merijn ziet in eerste instantie de doelman redden, maar vervolgens schiet hij de bal alsnog in het doel (2-0).

Trainer Gijs Zwaan haalde de vermoeid geraakte Giliomar Leona en Kevin van la Parra naar de kant en bracht Tom Sleeuwenhoek en Bob Legierse in het veld. Een compliment voor de ploeg uit Rotterdam-Zevenkamp is dat ze tot het laatst bleven knokken voor een goed resultaat en Brielle moest met heel veel energie de gaten dichtlopen. Ook Zepp Jacobs werd gewisseld voor Damian de Jong en na nog een prima redding van doelman Nigel Keehnen, die een hard ingeschoten bal uit de korte hoek wist te houden, klonk het verlossende eindsignaal van scheidsrechter Groenendijk.

Een heel belangrijke 2-0 overwinning voor VV Brielle, dat na een goede eerste helft in de tweede helft het erg lastig had tegen XerxesDZB. Het slordige spel in de tweede helft werd met tomeloze energie gecompenseerd en de verdienste van het collectief was bepalend voor het uiteindelijke resultaat! De trotse trainer Gijs Zwaan was na afloop van de wedstrijd lovend over de geleverde strijd van zijn jongens en met de club waarvoor hij zijn diensten verleent.

Op zaterdag 15 april speelt VV Brielle 1 om 14.30 uur uit tegen RVVH, dat momenteel op de tweede plaats bivakkeert. Opnieuw een kraker voor het op een gedeelde derde plaats gekomen VV Brielle: op naar Ridderkerk!

Het tweede van VV Brielle verloor uiterst teleurstellend van het veel lager geklasseerde Oud Beijerland met 0-1. Aanstaande zaterdag 15 april mag men zich revancheren tegen Heinenoord 2, deze uitwedstrijd begint om 11.45 uur.