• VV Brielle wint Zilveren Hoorn-toernooi na 0-0 gelijkspel tegen DCV​

Na de knappe overwinning van jongstleden dinsdag op Poortugaal en de ruime overwinning van Nieuwenhoorn op DCV moest zaterdag blijken wie er winnaar zou worden van het Zilveren Hoorn-toernooi dat georganiseerd werd bij Nieuwenhoorn.
    Vandaag stonden de wedstrijden Nieuwenhoorn - Poortugaal op veld 1 en op veld 2 DCV - Brielle op het programma. DCV is een goede tweedeklasser die altijd bovenin meedraait en zeker met de nieuwe versterkingen een geducht tegenstander is. Opvallend was het 5-1 verlies dat DCV leed tegen Nieuwenhoorn, het was duidelijk dat DCV niet nog eens tegen een dergelijke uitslag tegen Brielle wilde oplopen.

Brielle startte in de volgende opstelling: Nigel Keehnen, Marvin Godschalk, Marcel van den Berg, Dimitri Poortvliet, Victor de Blok, Anthony Piqué, Jordy Braber, Zepp Jacobs, Adam el Fazazi, Lex van Dommelen en Guylain Gillet.
    De wisselspelers waren: Mitchell Lieshout, Bob Legierse, Rephendry Amsterdam, Guylain Gillet, Ryan Griffiths en Rowan Barendrecht. Niet wedstrijdfit: Deshney Hoornweg, Raoul Gillet en Colin Schoors. Brian Smits nog afwezig.

In het begin van de wedstrijd was er weinig spannends te beleven langs de lijn. De pen en het papiertje voor de aantekeningen bleven dan ook lang op zak. Een mooie aanval via Adam el Fazazi die Lex van Dommelen vindt, maar die mikt de bal op de lat. Een hoekschop vanaf rechts, na een vlotte aanval van Brielle, wordt ingekopt door Zepp Jacobs en de doelman keert de bal ternauwernood. De bal komt terug voor de voeten van Zepp en nu schiet hij op de paal. Vervolgens wordt de bal niet zuiver teruggelegd en gaat een volgende kans verloren. Een voorzet van de doorgebroken Guylain Gillet was net te scherp en de lange doelman van DCV onderschept de bal.
    Een snel uitgevoerde aanval van DCV gaat gevaarlijk voor het doel van Nigel Keehnen langs. Een leuke combinatie van Brielle met Lex van Dommelen en Jordy Braber, waarbij het schot net op tijd geblokt wordt. Een goede interceptie, dribbel en steekpass van Anthony Piqué en Zepp Jacobs lijkt af te kunnen ronden, maar opnieuw op de valreep zit er een been van een DCV-er tussen. Aan de andere kant komt Brielle goed weg als spits Kraaijeveld over het doel schiet. Een lekker lopende aanval via Jordy Braber en Zepp Jacobs kon niet bekroond worden met een doelpunt. Rust 0-0. Op het andere veld is de stand bij Nieuwenhoorn - Poortugaal 0-2.
    Na rust komt Rephendry Amsterdam in het veld voor Guylain Gillet. Brielle voetbalt nu met de wind in de rug en zet DCV meer vast op eigen helft. Na een prima één-twee tussen Rephendry Amsterdam en Lex van Dommelen komt Rephendry voor de doelman, maar zijn schot mist power en de doelman redt. Een voorzet van Zepp Jacobs komt bij Lex van Dommelen, die de bal richting de kruising kopt. Met een reflex voorkomt de lange doelman van DCV een treffer. Grote kans Zepp Jacobs, maar hij lift de bal over de lat. Een vrije trap van Lex van Dommelen vliegt een halve meter naast het doel. Er volgen een paar wissels; Bob Legierse komt Marvin Godschalk vervangen en Luke Corver vervangt Dimitri Poortvliet. Anthony Piqué gaat in de verdediging, links centraal spelen en Luke komt gewoon op het middenveld.

Zo nu en dan combineert Brielle best aardig, maar het vergeet zichzelf te belonen. Zo schiet Victor de Blok op het doel, maar de bal is voor de doelman. Zo nu en dan een uitval van DCV maar dat kan in de tweede helft slechts terugzien op één gevaarlijke actie en toen liep men Brielle-doelman Nigel Keehnen ondersteboven. De weer onvermoeibare Zepp Jacobs legde de bal terug op Adam el Fazazi, maar die schoot de bal over het doel en dit had eigenlijk een doelpunt moeten zijn. Jordy Braber geeft, na een goede ingreep van Luke Corver, de bal op maat aan Zepp Jacobs. Helaas verslikt Zepp zich in de bal. Nog een keer Zepp voor het doel na een lekkere actie van Adam, volgens mij bleef Zepp achter de bal maar de verder goed leidende scheidsrechter fluit voor buitenspel. Einde wedstrijd, slechts 0-0.
    Conclusie: Brielle maakt het niet af, maar speelde niet onaardig. Gelukkig zie je dat een aantal spelers weer beter hun draai gaan vinden, waardoor ze wat gemakkelijker en sneller kunnen combineren. Al met al werd Brielle winnaar van het Zilveren Hoorn-toernooi, omdat de stand bij Nieuwenhoorn - Poortugaal 0-2 bleef en Brielle als enige vier punten wist te behalen.

Eerste prijs is binnen!

Aanstaand weekend staat een oefenwedstrijd tegen Leonidas (zondag) op het programma, maar waar en of deze wedstrijd op zaterdag of zondag gespeeld zal worden, is op dit moment nog niet duidelijk. Hierover volgt later informatie op de website van VV Brielle.